کد خبر : 20607
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 16:30

متروی پرند؛ گره‌گشا یا عامل اعتراض/ قیمت بلیت گران است!

متروی پرند؛ گره‌گشا یا عامل اعتراض/ قیمت بلیت گران است!

اهالی پرند نسبت به راه‌اندازی مترو در این منطقه بسیار خوشحال بودند، اما بعد از تعیین نرخ بلیت مترو، اعتراض اهالی ساکنان پرند به گوش می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چندین سال بود که زمزمه‌های افتتاح متروی پرند به گوش می‌رسید و از دولت و مدیریت شهری تا استاندار و… پای کار آمدند تا هرچه سریعتر چشم اهالی پرند را به مترو روشن کنند؛ اهالی که بخش اعظمی از آن‌ها از قشر ضعیف و یا کارگر هستند و هرروز صبح برای رفتن به محل کارشان در تهران یا حومه دچار مشکل می‌شدند و برای اینکه صبح ساعت ۸ الی ۹ صبح سرکار حاضر باشند؛ در هوای گرگ و میش بیرون از منزل می‌زدند و و منتظر تاکسی می‌ماندند البته به گفته خودشان تاکسی که همیشه پیدا نمی‌شد و مجبور بودند از ماشین‌های شخصی استفاده کنند که هزینه آن گزاف و امنیت آن پایین است.

با این حال اهالی پرند فکر می‌کردند که اگر مترو در این منطقه راه اندازی شود، در هزینه هایشان صرفه جویی می‌شود و دیگر نیازی نیست در آن هوای تاریک خصوصا در زمستان در هوای سرد و طاقت فرسا منتظر یک ماشین باشند؛ خلاصه چند روز پیش مترو پرند با حضور مسئولان مربوطه راه اندازی شد و روز اول هم برای مسافران، بلیت این مترو رایگان بود، اما طولی نکشید که در جلسه شورای شهر تهران اعضا به صورت تخصصی به تعیین قیمت بلیت مترو پرند پرداختند و در نتیجه قیمت بلیت مترو ایستگاه پرند تا پایان سال جاری به ازای هر سفر برای مسافران دارای کارت‌های بلیت مبلغ ۱۳۶۵۰ تومان و برای مسافران دارای بلیت تک سفره معادل ۱۵ هزار تومان تعیین شد!

چند روز بعدکه شهروندان ساکن در پرند از قیت بلیت مطلع شدند، بخشی زیادی از آن‌ها اعتراض داشتند و می‌گفتند که اصلا برای ما به صرفه نیست، برای رفت و برگشتمان باید بیشتر هزینه کنیم! با راه اندازی مترو این نرخ بلیت بسیار زیاد است و همچنین تعداد واگن‌ها هم باید بیشتر باشد و جوابگوی این تعداد مسافر در هنگام صبح و عصر نیست! با این حال ما موضوع را با سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در میان گذاشتیم، او گفت که با توجه به اینکه قیمت با کارت بلیت الکترونیک ۱۳/۶۵۰ تومان است و با این بلیت می‌توانند مسیر پرند تا شاهد و سپس به داخل شهر هم تردد کنند و برای برگشت به پرند صرفا با همان بلیت ۳۰۰۰ تومانی داخل شهر قابلیت برگشت تا پرند وجود دارد لذا با کسر نرخ بلیت داخل شهر، عملا ۱۰/۰۰۰ تومان برای پرند تا ایستگاه شاهد و برگشت را پرداخت می‌کنند که می‌توان گفت به ازای هر مسیر صرفا ۵۰۰۰ تومان هزینه پرداخت انجام می‌شود این مبلغ یک ششم تاکسی و کمتر از ۴۰٪ بلیت اتوبوس برای همین مسیر است.

او ادامه داد: لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این مسیر از پرند تا شاهد بدون استهلاک بیش از ۳۰ هزار تومان است. نرخ رفت و برگشت در این خط نصف قیمت بلیت تا فرودگاه امام خمینی (ره) است در حالی که مسیر تقریبا دوبرابر است لذا نرخ هم ناچیز و هم اندک است، این نرخ تا پایان سال است و برای سال جدید برای همه خطوط مجدد مشخص می‌شود.

همچنین ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در این راستا بیان کرد که اصلا بحث ما گرفتن پول زیاد از مردم نبوده و نخواهد بود؛ کمیسیون حمل و نقل شورا بر سر قیمت بلیت مترو پرند ما را قانع کردند و توضیحاتی دادند و فعلا هزینه بلیت تغییری نمی‌کند؛ شاید در سال آینده افزایش پیدا کند افزون بر این متاسفانه تعداد واگن‌ها هم کم است و دو ساعت رفت و برگشت طول می‌کشد و فعلا حداقل امکانات از این مترو برای شهروندان قابل استفاده است و باید منتظر باشند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.