کد خبر : 19294
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 9:41

خاطره سازی به سبک شهردار علیرضا زاکانی

خاطره سازی به سبک شهردار علیرضا زاکانی
شاید آقای علیرضا زاکانی هم می‌خواهد خاطره یک تونل را بر جای بگذارد. تونل رسالت و توحید و نیایش که ساخته شده و محل آمد و شد و کاهنده بار ترافیکی است. پروژۀ تونلی هم که در دست ندارد. چه کند؟ لابد همین تونل‌های ... در مترو تهران!

به گزارش اقتصاد پرس؛ تصاویر تونلی در مترو که چند خانم حجاب‌بان در دو طرف آن ایستاده‌اند و به دختران و زنان زُل می‌زنند تا آنان لابد بترسد و روسری‌شان را محکم‌تر کنند یا از سر نیندازند در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و فعالان سیاسی هم درباره آن نظر و هشدار می‌دهند و صدای مجری تلویزیون را هم درآورد و از این زاویه نقد کرد که زورتان به طبقات ضعیف تر جامعه رسیده که متروسوارند؟

قضیه را اما از زاویه دیگری هم می‌توان دید. آن هم از این منظر که هر شهرداری یادگاری از خود برجای می‌گذارد.

غلامحسین کرباسچی طی ۱۰ سال چهرۀ تهران را دگرگون کرد و بوستان‌ها و آزاد راه‌ها و فرهنگ‌سراها و فروشگاه‌های شهروند یادگار همان دوران است. بخش قابل توجهی از تونل‌های مترو نیز در دوران شهرداری او و تحت مدیریت محسن هاشمی تکمیل شد. حمایت رییس جمهور وقت ( هاشمی رفسنجانی) از پروژه مترو هم زبان‌زد است.

محمود احمدی‌نژاد هم وقتی شهردار تهران شد تونل رسالت را افتتاح کرد. او در رشته حمل و نقل تحصیل کرده بود و از پایه گذاران انجمن تونل ایران است. به یاد داریم که در افتتاحیه تونل رسالت قالیچه انداختند و نماز مغرب را خواند. تا چند روز مردم تهران برای عبور از تونل رسالت در آن رفت و آمد می‌کردند.

تونل های مهم شهرداری

تونل‌های مهم و طولانی بعدی تونل نیایش و توحید است.

از مهم‌ترین تبلیغات محمد باقر قالیباف در دوران طولانی مدت شهرداری تهران این بود که مسافت و زمان ساخت تونل رسالت را با مسافت و زمان ساخت تونل توحید مقایسه می‌کرد که عکس هم بودند. اقدام مهم دیگر در زمینه حمل و نقل درون شهری راه اندازی سامانه تندرو ( اتوبوس بی‌آر‌تی) بود.

با این نگاه شاید آقای علیرضا زاکانی هم می‌خواهد خاطره یک تونل را بر جای بگذارد. تونل رسالت و توحید و نیایش که ساخته شده و محل آمد و شد و کاهنده بار ترافیکی است. پروژۀ تونلی هم که در دست ندارد. چه کند؟ لابد همین تونل‌های … در مترو تهران!

منتها جای این پرسش باقی است که اگر حجاب‌بان دارید چرا رییس مترو در نشست ۱۵ مهر اصرار داشت که حجاب‌بانی در مترو نیست و تنها مراقب‌اند و در کنار دیگر تذکرها این مورد را هم تذکر می‌دهند؟

عصر ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.