کد خبر : 11743
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 - 18:42

جریمه دیرکرد اقساط بانکی حذف می‌شود؟

جریمه دیرکرد اقساط بانکی حذف می‌شود؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با روش‌های جدید اعتبارسنجی، تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد شامگاه پنج‌شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی در گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از این اعلام شده بود که اگر وام‌گیرندگان، اصل و سود بدهی را به بانک بپردازند ۶ درصد جریمه دیرکرد آنها بخشیده خواهد شد و گام بعدی برای این است که استفاده از روش‌های اعتبار سنجی جدید تسهیلات دهی را انجام دهیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تاکید کرد: با دستور رئیس جمهور بیمه مرکزی آیین‌نامه مربوط به بیمه تکافل را به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرد و امروز با پیشروی یکی از شرکت‌های بیمه، تعدادی از ساکنان اهل سنت گنبدکاووس قراردادهای خود را دریافت کردند.

وی تاکید کرد : باتوجه به اینکه تولید بسیاری از کشورهای اسلامی از روش بیمه تکافل استفاده می‌کردند تا بتوانند از عقود شرعی در فرایندهای بیمه‌گذاری استفاه کنند، با دستور رییس جمهور آیین نامه مربوط به بیمه تکافل به شرکت‌های بیمه کشور ابلاغ شد.

خاندوزی تصریح کرد: با این روش نیازی به استفاده از جریمه دیرکرد در این مدل و الگوی جدید نخواهد بود و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم از طریق شرکت اعتبارسنجی ایرانیان و با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی الگوی جدید اعتبارسنجی را در بانک‌ها کشور اجرا کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت گلستان گفت: فرهنگ تقریب بین مذاهب ساکنان این استان شمالی در تراز نظام جمهوری اسلامی و وحدت بین اقوام و مذاهب حاصل تلاش بزرگان و علمای شیعه و اهل سنت این استان است.

وی با ابلاغ سلام رئیس جمهور برای اهالی گلستان به ویژه علمای اهل سنت این استان، گفت: رفع دغدغه‌های اهل سنت بویژه مسائل مرتبط با بیمه و تسهیلات بانکی مورد توجه دولت است ومقدمات کار توسط بانک مرکزی و یکی از شرکت‌های بیمه انجام شده و بحث بیمه با نام تکافل در حال انجام است و کارمزد تسهیلات بانکی که هم مورد ملاحظه علما و مراجع شیعه و هم علمای اهل سنت است در حال بررسی و اصلاح قوانین بانکی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.