کد خبر : 1301
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 3:19

لوازم آرایشی بهداشتی با رنگ و لعاب قاچاق

لوازم آرایشی بهداشتی با رنگ و لعاب قاچاق

متاسفانه ورود لوازم آرایشی بهداشتی غیر استاندارد به صورت قاچاق از مرزهای کشوری کار بسیار آسانی است که همین امر موجب افزایش این محصولات نامرغوب در سطح کشور شده است.

اقتصاد پرس: سیدحسین دکمه چی رئیس اتحادیه صنف خرازی و وابسته تهران گفت: محصولاتی که زیر نظر اتحادیه در مغازه های دارای مجوز به فروش می رسند داری برچسب بهداشت و استاندارد هستند و مشکلی در سلامت کالاهایشان وجود ندارد اما لوازم غیر استاندارد معمولا مربوط به فروشگاه های غیر مجاز است که به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند و پروانه کسب از اتحادیه خرازی را ندارند.
وی افزود: بخش عمده کالاهای غیر استاندارد از استانهای مرزی همچون چابهار، کیش، قشم و مریوان به صورت قاچاق وارد کشور می شوند و بسیاری از افرادی که جهت تفریح به این شهرها مراجعه می کنند این محصولات را خریداری می کنند.
دکمه چی اظهار داشت: هر فرد می تواند تا ۵۰۰ هزار تومان لوازم آرایشی بهداشتی را با خود وارد کشور کند و اگر چند نفر با هم خرید کنند میزان قابل توجهی لوازم آرایشی و بهداشتی توسط این گروه ها وارد کشور می شود.

وی افزود: جابجایی و ورود لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاقی به داخل کشور کار بسیار آسانی است به طوری که ترکیه یکی از مرزهای فعال جهت ورود غیر قانونی محسوب می شود و همین امر موجب شده در حال حاضر ایران در قاچاق این نوع کالاها رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

دکمه چی راه اندازی کارخانه های تولید داخلی و کاهش قیمت گمرگ را از جمله راهکار های جلوگیری از قاچاق محصولات آرایشی بهداشتی دانست و تاکید کرد: تمامی لوازم های آرایشی و بهداشتی مجاز دارای دو برچسب هستند که توسط وزارت بهداشت و دیگری برچسب استاندارد که توسط کارخانه بر روی محصولات نصب می شوند.

دکمه چی عنوان کرد: در صورت فروش محصولات غیر مجاز و غیر استاندارد توسط مغازه هایی که زیر نظر اتحادیه هستند با آنها برخوردهای جدی کرده و جریمه های سنگینی را نیز در نظر گرفته ایم.
****بیشتر لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور قاچاق است

فرود امینی نائب رئیس دوم اتحادیه صنف خرازی و وابسته تهران گفت: طبق بررسی هایی که توسط سازمان غذا و دارو و وزرات بهداشت صورت گرفته میزان کالاهای قاچاق لوازم آرایشی بهداشتی که وارد کشور می شوند حدود ۷۰ درصد کل آنها در بازار اعلام شده است.

وی افزود: اولین باری که کالای لوازم آرایشی بهداشتی به  صورت قاچاق وراد کشور شدند در دوران جنگ و زمان ایجاد تحریم ها بوده که به کالاهای چمدانی معروف شدند زیرا لوازم آرایش اوایل به اندازه یک چمدان و توسط مسافران وارد کشور می شد.
امینی اظهار داشت: کالاهایی که در بخش آرایشی توسط برندهای معتبر دنیا تولید می شوند و از راه های قانونی وارد کشور شده اند و مورد تایید هستند که از نظر سلامت هم مشکلی ندارند اما زمانی که کالاهایی از راه های غیرقانونی وارد کشور می شود در واقع استانداردهای لازم را نداشته و مصرف آنها ممکن است موجب بروز مشکلاتی در افراد شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.