کد خبر : 8264
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 21:12

دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف بیان کرد؛

آسیب قاچاق پوشاک به تولیدی های داخلی

آسیب قاچاق پوشاک به تولیدی های داخلی
دبیر هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: مبارزه با قاچاق کالا باید از مرزها انجام شود، اما برخی فروشگاه های غیرمجاز اینترنتی، فروش بالایی از پوشاک قاچاق دارند که مبارزه با این نوع کسب و کار نیز ضرورت دارد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ علیرضا رعنایی اظهار کرد: یکی از نگرانی های فرهنگی و اقتصادی برای ما قاچاق پوشاک است. چراکه از یک سو، قاچاق پوشاک زمینه تهاجم فرهنگی را ایجاد می کند و از سوی دیگر به تولیدی های داخلی ضرر می رساند.

وی افزود: اگرچه برخی از تولیدی های پوشاک ضعیف عمل می کنند و کیفیت دوخت پایینی دارند اما تعداد زیادی از آنها تولیداتی در سطح جهانی دارند، اما به دلیل ضعف در برندسازی هنوز نتوانسته اند جایگاه مناسبی در ایران و جهان پیدا کنند. با این و جود، برخی فروشگاه های غیرمجاز اینترنتی، فروش بالایی از پوشاک قاچاق دارند که مبارزه با این نوع کسب و کار، ضرورت دارد.

رعنایی تصریح کرد: نظارت و بازرسی بر فروشگاه های دارای مجوز پوشاک سختگیرانه بوده و تا حدودی توانسته است طی سال های اخیر فرهنگ استفاده از پوشاک تولید ملی را بهبود بخشد. اما در مقابل فروشگاه هایی وجود دارند که در محیط شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ پوشاک قاچاق می پردازند.

دبیرهیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: آنچه امروز باید به کمک دولت و بخش خصوصی انجام شود، آموزش قوانین و ضرورت قانون مداری در کسب و کار، به افرادی است که بدون توجه به این اصول، به کسب و کارهای قانونی ضربه می زنند. از سوی دیگر، ضوابط قانونی برای راه اندازی و حفظ کسب و کارها نیز باید به سرعت تسهیل و متناسب با نیاز جامعه شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.