کد خبر : 12569
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 9:56

کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در اروندرود

کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در اروندرود
جانشین فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف یک فروند شناور صیادی و کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در آبراه اروند توسط ماموران ناوگروه شناوری آبادان خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سرهنگ منصور رضا عزیزی چهارشنبه اظهار کرد: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی و هرگونه قاچاق، ماموران پایگاه دریابانی آبادان مستقر در ناوگروه شناوری روز گذشته موفق شدند یک فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از آب های کشور متوقف کنند.

جانشین فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: ماموران در بازرسی از شناور توقیف شده ۱۶ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل که با هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس در مخازن جاساز شناور، بارگیری شده بود را کشف کردند.

سرهنگ عزیزی در ادامه با اشاره به دستگیری سه متهم در این رابطه افزود: کارشناسان ارزش سوخت کشف شده را پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

اروندرود رودی پهناور در مرز ایران و عراق است، که از پیوستن رودهای دجله، فرات و سپس کارون پدید آمده‌ است. دجله و فرات پیش از پیوستن به کارون در شهر قرنه در ۳۷۵ کیلومتری جنوب بغداد به هم می‌پیوندند. درازای اروندرود از قرنه تا ریزشگاه آن در خلیج فارس ۱۹۰ کیلومتر است.

بنادر آبادان، خرمشهر و اروندکنار در حاشیه اروندرود قرار دارند.

منبع: ایرنا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.