کد خبر : 12825
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 18:20

مناطق آزاد، موتور محرک چرخ اقتصاد خواهند شد

مناطق آزاد، موتور محرک چرخ اقتصاد خواهند شد
عبدالملکی گفت: معضل بنیادین قاچاق، واردات و فرار مالیاتی در مناطق آزاد برطرف و تلاش می‌شود آن‌ها به موتور محرک اقتصاد کشور تبدیل شوند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بیست و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان‌های مناطق آزاد گفت: برطرف کردن معضل قاچاق، واردات و فرار مالیاتی در مناطق آزاد یکی از عملکرد‌های مهم دبیرخانه است که از اواخر دولت قبل آغاز و در این دولت تکمیل شد.

وی با اشاره به ادامه پیگیری این موضوعات بیان کرد: تلاش ما این است که مناطق آزاد را به سکوی اصلی جهش اقتصادی و موتور محرک چرخ اقتصاد ایران تبدیل کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشت با رونمایی از سند جامع فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور افزود: سرمایه‌گذاران با وجود ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری متنوع، می‌توانند در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، فناوری اطلاعات، گردشگری، بهداشت و درمان، تجارت و مواد غذایی در ۲۳ منطقه ویژه و ۷ منطقه آزاد از ۳ میلیارد تومان تا ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنند.

مناطق آزاد، بهشت سرمایه گذاری

عبدالملکی، مناطق آزاد را بهشت سرمایه‌گذاری خواند و گفت: این مناطق با ویژگی‌هایی خاصی، چون هزینه ارزان تولید، دسترسی به بازار ایران، کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌های جهان، وجود زیرساخت‌های لازم ازجمله شبکه بنادر، خطوط ریلی و فیبر نوری، شرایط اداری تسهیل شده نسبت به سرزمین اصلی و دیگر کشور‌های دنیا در مقایسه بانک جهانی، معافیت‌های گمرکی و مالیاتی مسیر را برای سرمایه‌گذاران مناطق آزاد هموار کرده است.

مشاور رئیس جمهور با معرفی مناطق آزاد ایران به عنوان اعضای تیم اقتصاد بین المللی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: فعالیت گروهی و تیمی در مناطق آزاد فعال باعث فتح قله‌های موفقیت در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان نشست معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان‌های مناطق آزاد به هم‌افزایی مسئولان، مشارکت مردمی در امور و نشان دادن تصویر واقعی و سطح بالای فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد و معرفی صحیح ابعاد و ظرفیت تمام حوزه‌ها در مناطق آزاد را از نکات مهم سیاست‌های دولت خواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.