کد خبر : 19076
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 21:22

شمار شهدای غزه به ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر رسید

شمار شهدای غزه به ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر رسید
دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار کودک و سه هزار و 300 زن تا کنون شهید شده‌اند، گزارش داد که در حملات تل‌آویو، بالغ بر 30 هزار نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش اقتصاد پرس؛  دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که رژیم صهیونیستی بیش از هزار و ۳۰۰ کشتار علیه ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

این دفتر با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن تا کنون شهید شده‌اند. تأکید کرد: در این حملات، بالغ بر ۳۰ هزار نفر زخمی شده‌اند که ۷۵ درصد از آنها، زنان و کودکان هستند.

خبرگزاری سما به نقل از این مرکز گزارش داد، ۲۵ بیمارستان و ۵۲ مرکز درمانی در غزه، به خاطر حملات رژیم صهیونیستی از مدار فعالیت خارج شده است.

این نهاد فلسطینی در پایان تأکید کرد که باید گذرگاه رفح برای وارد کردن کمکهای پزشکی و امدادی و سوخت به غزه، باز شود.

اسرائیل از خروج افراد زخمی از بیمارستان جلوگیری می‌کند

محمد زقوت مدیر کل بیمارستانهای غزه هم ساعتی پیش خبر داد که هم اکنون هیچ بیمارستان فعالی در نوار غزه وجود ندارد.

زقوت با اشاره به اینکه کشتارهای امروز، هزار شهید بر جا خواهد گذاشت، گفت: هیچ خدمات پزشکی در شمال نوار غزه و مرکز این شهر وجود ندارد..

وی با بیان اینکه امروز نخواهیم توانست هیچ فرد زخمی را از بیمارستان الشفا خارج کنیم، تأکید کرد: اسرائیل از خروج افراد زخمی از بیمارستان جلوگیری می‌کند. دهها زخمی قادر به ترک این بیمارستان نیستند.

این مقام فلسطینی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون فقط پنج پزشک در بیمارستان الشفا حضور دارند و هچ اتاق عملی در آن فعال نیست. بیمارستان هیچ سوختی هم ندارد.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.