کد خبر : 12894
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 22:39

اعلام وضعیت شرایط وخیم انسانی در غزه

اعلام وضعیت شرایط وخیم انسانی در غزه
«رایان لندر» معاون شرایط اضطراری «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد که وضعیت انسانی در غزه «وخیم» است. لندر هشدار داد که این آژانس سازمان ملل در محل حاضر بوده و «در حال پاسخگویی است».

به گزارش اقتصاد پرس؛ معاون شرایط اضطراری «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل متحد امروز -پنجشنبه- گفت که وضعیت انسانی در غزه «وخیم» است، زیرا مواد غذایی و آب محدود بوده و «به سرعت تمام می‌شود».

به نقل از سی‌ان‌‌ان، «رایان لندر» معاون شرایط اضطراری «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل متحد امروز -پنجشنبه- گفت که وضعیت انسانی در غزه «وخیم» است، زیرا مواد غذایی و آب محدود بوده و «به سرعت تمام می‌شود».

لندر هشدار داد که این آژانس سازمان ملل در محل حاضر بوده و «در حال پاسخگویی است».

وی ادامه داد: «ما به هزاران نفری که به دنبال سرپناه در مدارس و جاهای دیگر بوده‌اند، غذا می‌دهیم. اما این خایر خیلی زود تمام می‌شود».

عدم دسترسی به نوار غزه

لندر افزود: «ما به نوار غزه که بسته شده است، دسترسی نداریم. ما به دنبال اطمینان از این هستیم که بتوانیم ابزاری برای ارائه به این افراد در حین پیشرفت بحران داشته باشیم».

وی همچنین گفت که برنامه جهانی غذا «بسیار نگران» چگونگی تحولات جاری است، به ویژه اگر به وضعیت انسانی رسیدگی نشود.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: «شرایط افرادی که به دنبال سرپناه و در تلاش برای بقا هستند، با گذشت زمان بدتر و بدتر می شوند و من فکر می‌کنم نگرانی ما این است که تا زمانی که قادر به دسترسی به آنها نباشیم، شرایط جمعیت غیرنظامی هم از نظر داشتن غذا و آب برای زنده ماندن و سایر خدمات حتی سرپناهی بالای سرشان، بدتر خواهد شد».

لندر گفت که برنامه جهانی غذا از طرف‌ها می‌خواهد «به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند باشند تا اجازه دهند این تدارکات به جوامعی که نیاز دارند ارسال شود».

منبع: ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.