کد خبر : 19556
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 15:48

انصارالله یمن شرایط آزادی کشتی اسرائیلی را اعلام کرد

انصارالله یمن شرایط آزادی کشتی اسرائیلی را اعلام کرد
یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، شرط آزادی کشتی صهیونیستی توقیف شده در جنوب دریای سرخ، توقف عملیات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمدعلی الحوثی، عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به درخواست آمریکا برای آزادی کشتی «گلکسی لیدر» در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: «در صورتی که آمریکا و اسرائیل دست از کشتار فلسطینیان در غزه بردارند و آب، دارو و غذا وارد کنند، آن زمان می‌توان درخصوص این کشتی اسرائیلی صحبت کرد.»

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، محمد علی الحوثی همچنین تصریح کرد: «آنچه نیروهای دریایی وابسته به جنبش انصارالله یمن انجام داده مطابق اصل مقابله به مثل است.»

پیشتر وزارت خارجه آمریکا از جنبش انصارالله یمن خواسته بود که فوراً کشتی «گلکسی لیدر» و خدمه آن را آزاد کنند.

این وزارتخانه در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد: «توقیف این کشتی در دریای سرخ توسط نیروهای انصارالله نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.»

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که واشنگتن با هم‌پیمانان و شرکا درخصوص اقدامات آتی در این زمینه رایزنی خواهد کرد.

از سوی دیگر، حزام الاسد، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد، توقیف کشتی صهیونیستی در دریای سرخ به مثابه سرآغاز اقدامات آتی علیه رژیم صهیونیستی است.

وی ضمن اشاره به توقیف کشتی صهیونیستی ادامه داد، این اقدام در دریای سرخ، سرآغاز عملیات دریایی آتی برای هدف قرار دادن ناوها، ناوچه‌ها و کشتی‌های تجاری رژیم صهیونیستی است.

حزام الاسد همچنین تصریح کرد: «مقابله با اسرائیل بر روند مذاکرات و تفاهمات در پرونده یمنی با عربستان تأثیری نخواهد گذاشت.»

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن افزود: «این اقدام (توقیف کشتی) تصمیم ملت یمن و ما است، زیرا ما در چارچوب آموزه‌های قرآنی و شیوه و سیاست‌های خود رویکردی خصمانه در قبال آمریکا و اسرائیل داریم. هماهنگی مشترکی در چارچوب محور مقاومت وجود دارد، اما این تصمیم کاملاً یمنی بود.»

وی درخصوص جزئیات مربوط به توقیف کشتی، سرنشینان و اقدامات آتی در این راستا گفت: «این جزئیات نظامی است و نظامیان درباره این موضوع توضیح خواهند داد. نیروهای دریایی ما در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند، کشتی‌های اسرائیلی چه جنگی و چه تجاری را رصد می‌کنند و آنها را مادامی که جنگ علیه ساکنان غزه ادمه دارد، هدف قرار خواهند داد.»

وی اظهار کرد: «ما آماده تشکیل نیروی ویژه یمنی برای مشارکت در دفاع از ساکنان غزه هستیم. کشورهایی که با فلسطین مرز دارند، اگر اجازه دهند، هزاران یمنی به آنجا خواهند رفت.»

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه از توقیف یک کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های دریای سرخ خبر داد و اعلام کرد: «تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، ما به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم.»

پیش از این عملیات، نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود که همه انواع کشتی‌هایی را که برای رژیم اشغالگر کار می‌کنند، هدف قرار خواهند داد.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.