کد خبر : 15370
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 23:35

تعرفه سوخت نیروگاه‌های صنایع اعلام شد

تعرفه سوخت نیروگاه‌های صنایع اعلام شد
سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق که روز گذشته به تصویب هیات وزیران رسید تعرفه سوخت نیروگاههای صنایع معادل تعرفه سوخت نیروگاهی تعیین شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: بر اساس ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق کشور ، صنایع انرژی بر کشور مکلف هستند با هماهنگی وزارت صمت نسبت به احداث حداقل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی یا تجدید پذیر اقدام نمایند .

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون ۵۵۰۰ مگاوات عملیات اجرایی ساخت نیروگاه توسط صنایع آغاز شده و ۶۷۵ مگاوات نیز تاکنون به بهره برداری رسیده و به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است .

رجبی مشهدی افزود: پیش بینی می شود تا زمان اوج بار سال آینده این مقدار به ۱۷۱۲ مگاوات افزایش یابد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به آیین نامه اجرایی ماده ۴ قانون مانع زدایی گفت: پیش بینی شده نیروگاههای این صنایع که دارای کنتور یا شمارشگر مجزا هستند تعرفه سوختشان معادل تعرفه سوخت نیروگاهی خواهد بود .

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه پیش بینی شده وزارت نیرو از تامین برق این صنایع پشتیبانی نماید افزود: این صنایع در صورت داشتن برق مازاد با پشتیبانی وزارت نیرو می توانند به دیگر صنایع بفروشند و همچنین احداث شبکه بالادستی این صنایع که بسیار پرهزینه می باشد نیز به عهده وزارت نیرو خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق در پایان افزود: مقرر گردیده درصدور مجوزهای زیست محیطی و آب تسهیلاتی صورت گیرد که در بازه های زمانی کوتاه تر صادر شود .به عنوان مثال برای مجوزهای زیست محیطی بعد از ارائه گزارش ارزیابی ۴۵ روز بعد و یا در بخش آب بعد از ارائه گزارش مجوز تامین آب بعد از ۱۵ روز صادر شود.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.