کد خبر : 12258
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 13:23

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۲ آغاز شد+جزئیات

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۲ آغاز شد+جزئیات
ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی(به جز دانشگاه آزاد اسلامی که اطلاعات آن از سوی سایت مرکز آزمون این دانشگاه اعلام شده) از امروز دوشنبه ۱۷ مهر، آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری ۱۴۰۲ در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون) در رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، مراکز آموزشی دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی، همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بامداد جمعه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرد که پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام از امروز ۱۷ مهر به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام از پذیرفته شدگان

هر یک از پذیرفته شدگان کدرشته های امتحانی (پذیرش” با آزمون” و اعمال قطعی سوابق تحصیلی یا صرفاً سوابق تحصیلی” بدون آزمون “) باید مدارک لازم را برای ثبت‌نام در دانشگاه / مؤسسه آموزش عالی محل قبولی تهیه و تحویل نمایند.

باتوجه به اعلام «مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش»، امکان ارائه دو مدرک «تاییدیه تحصیلی » و «سوابق تحصیلی» برای پذیرفته شدگان بصورت الکترونیکی در سامانه « تأییدیه تحصیلی» به آدرس https://emt.medu.ir/ فراهم است.

بر این اساس همه پذیرفته شدگان باید براساس مراحل اجرایی ذیل اقدام لازم را به عمل آورند:

۱-  پذیرفته شدگان با مراجعه به سامانه مذکور و مشخص نمودن نظام آموزشی، با تکمیل فرم های مربوط نسبت به ثبت درخواست ارسال هر دو مدرک فوق به دانشگاه محل پذیرش خود اقدام نمایند که پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری جداگانه برای هر مدرک در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و با ارائه این کدها به دانشگاه محل پذیرش، مدارک درخواست شده از سامانه https://kemt.medu.ir/ توسط دانشگاه مذکور قابل دریافت است.

همچنین دارندگان دیپلم شاخه نظری (نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی) در زمان ثبت درخواست مدارک فوق علاوه بر مدرک دیپلم، باید مراحل فوق را برای درخواست مدرک پیش دانشگاهی نیز اجرا نمایند.

۲- فارغ التحصیلان شهریور سال ١٣٩۵ و بعد از آن نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود ندارند، اما فارغ التحصیلان خرداد سال ١٣٩۵ و قبل از آن با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت‌نام در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شده، باید به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تأیید، مدارک تحصیلی را اسکن کرده و در سامانه بارگذاری نماید.

به گزارش ایسنا، در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۸۲ هزار و ۵۹۹ داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۸۴۰ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون پذیرفته شدند.

نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به‌جز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی هم‌زمان از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شده است.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند، توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.