کد خبر : 7258
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 20:54

کدام بیمارستان در لیست ساختمان های پرخطر قرار دارد؟

کدام بیمارستان در لیست ساختمان های پرخطر قرار دارد؟
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۲ ساختمان بحرانی و ۶۵ ساختمان پرخطر در منطقه ۱۳ وجود دارد؛ از جمله بیمارستان فجر و بیمارستان بوعلی ۲ ساختمان بحرانی منطقه هستند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ شصتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران به منظور دستیابی به شهر ایمن در منطقه ۱۳ شهرداری تهران برگزار شد.

بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با بیان اینکه لیست ساختمان‌های ناایمن اعلام شده به ناایمنی از نظر حریق اشاره دارد، افزود: بیمارستان فجر از نظر ناایمنی حریق به زودی از حالت ناایمن خارج می‌شود اما برای بیمارستان بوعلی به‌رغم مکاتبات و اخطارها اقدام خاصی انجام نشده است.

وی با اظهار اینکه وجود انبار و دپوی نامناسب کالا‌ در این بیمارستان از سوی کارشناسان ایمنی گزارش شده است، تأکید کرد: این بیمارستان که در مالکیت دانشگاه آزاد است، ۱۵۳ هزار متر مربع وسعت دارد و ۶ بار اخطار دریافت کرده است.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بسیاری از بیمارستان‌ها از وضعیت ایمنی مناسبی برخوردار نیستند به حادثه کلینیک سینا اطهر اشاره کرد و از وزارت بهداشت و درمان خواست نسبت به ایمن‌سازی بیمارستان‌ها اقدامات لازم و عملی را برنامه‌ریزی و اجرا کند.

ضرورت ارائه آموزش‌های ایمنی در مدارس و مساجد پایتخت

بابایی سپس با بیان اینکه دادستان باید به موضوع ایمنی بیمارستان‌ها ورود کند، گفت: در صورت عدم برنامه‌ریزی مناسب برای ایمن‌سازی بیمارستان‌ها، طی مکاتباتی خواستار ورود دادستان می‌شویم.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تأکید بر نقش مدارس و مساجد در توسعه دانش ایمنی در بین خانواده‌ها اظهار کرد: ضرورت ارایه آموزش‌های لازم برای داشتن شهر ایمن وجود دارد و آموزش‌های ادامه‌دار باید در اماکنی از جمله مدارس و مساجد ارایه شود.

وی پیشنهاد کرد که با هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش شهر تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد، آموزش‌های لازم توسط کارشناسان ایمنی در این دو مکان ارائه شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.