کد خبر : 11158
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 23:31

رکورد صادرات تخم مرغ شکسته شد

رکورد صادرات تخم مرغ شکسته شد
رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار کشور با اشاره به صادرات تخم مرغ گفت: با برنامه‌ریزی‌های وزارت جهاد کشاورزی سال گذشته ۵۵ هزار تن تخم مرغ صادر شد که نیمه نخست امسال به ۹۰ هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ حمیدرضا کاشانی در گفتگویی افزایش قیمت تخم مرغ را حاصل افزایش قیمت جهانی ذرت و سویا دانست و اظهار کرد: به دلیل افزایش قیمت جهانی مواد اولیه خوراک دام و طیور دچار نوسان قیمت شدیم البته ما درصدد گران کردن قیمت‌ها نیستیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار کشور افزود: برای تولید به صرفه و مداوم بایستی مواد اولیه مناسب و به موقع به تولیدکننده ارائه کرد، چون تولیدکننده نمی‌تواند با زیان و یارانه‌ای سودش را دریافت و به تولید ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه کشور ۴ سال متوالی واردکننده تخم مرغ بوده است بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای تامین نیاز داخلی و صادرات تخم مرغ انجام شده که در نیمه نخست امسال رکورد صادرات تخم مرغ در ۴۴ سال گذشته با صادرات ۹۰ هزار تنی ثبت شد.

کاشانی با تاکید بر تاخیر ۲ تا ۴ماهه در تامین مواد اولیه گفت: اگر در روند تامین به موقع مواد خوراک دام اقدام موثری صورت پذیرد، ظرفیت تولید و صادرات مطلوب در کشور فراهم است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.