کد خبر : 14302
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 16:30

وزیر کشور:

تفاوت بسیار بالای قیمت ها علت قاچاق سوخت به پاکستان است

تفاوت بسیار بالای قیمت ها علت قاچاق سوخت به پاکستان است

وزیر کشور قاچاق سوخت به پاکستان از طریق مرزهای شرقی کشور را تأیید کرد و علت آن را تفاوت بسیار بالای قیمت ها در کشورهای همسایه و ایران دانست.

اقتصاد پرس؛ احمد وحیدی درخصوص قاچاق سوخت به پاکستان از طریق مرزهای شرقی کشور، بیان کرد: در حال حاضر متأسفانه قاچاق سوخت صورت می گیرد و دلیل آن تفاوت قیمت فراوان سوخت در داخل ایران و کشورهای همسایه است. مثلاً در پاکستان قیمت سوخت ۶۰ هزار تومان و در ایران ۱۵۰۰ تومان است و همین تفاوت قیمت فاحش عامل افزایش قاچاق سوخت شده است.

وی با بیان اینکه از مرزهای شرقی کشور بیشتر گازوئیل قاچاق می شود، گفت: جزو وظایف و دستور کارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که جلوگیری از این قاچاق ها را دنبال کند.

وی در ادامه درباره اقدامات در دستور کار برای بهبود وضعیت زندگی و معیشت مرزنشینان، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در دستور کار دولت، معیشت مرزنشینان بوده و هست؛ به این منظور برخی از مجوزها داده شده به عنوان مثال اجازه داده شده که مرزنشینان بتوانند در حد ۴۰۰ دلار در هر ماه تعاملات و تجارت خرد مرزی داشته باشند.

آقای وحیدی اضافه کرد: در غرب کشور تلاش شده تا یکسری تسهیلات پیش بینی شود، بر این اساس بازارچه ها را توسعه دادیم و تلاش داریم در این خصوص با کشورهای همسایه هماهنگ کنیم چرا که در برخی از مرزها آمادگی لازم برای توسعه بازارچه ها را داریم، اما کشورهای مقابل این آمادگی را ندارند و تلاش داریم که این کشورها را قانع کنیم.

وی گفت: بنابراین رشد بازارچه های مرزی، پیش بینی برای توسعه تجارت خرد در مرزها به اضافه مشخص کردن یک سقفی در جنوب کشور برای ملوانان که یک روال جاری بوده و هر سال تصمیم گیری می شد و امسال هم تصمیم گیری شده که تجارت خرد دریایی انجام شود تا بتواند به معیشت مرزنشینان کمک کند.

آقای وحیدی عنوان کرد: یک طرح دیگری هم در دستور کار داریم مبنی بر اینکه سایر فعالیت های اقتصادی که می تواند به معیشت مرزنشینان کمک کند را بررسی و درباره آنها تصمیمات لازم اتخاذ و در نهایت اجرایی شود.

/شفقنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.