کد خبر : 9891
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 - 17:45

تخم‌مرغ گران و نایاب شد!

تخم‌مرغ گران و نایاب شد!

روزنامه همشهری نوشت: در سوپرمارکت‌ها شانه ۳۰ عددی تخم مرغ شرکتی از برندهای شناخته شده بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و تخم مرغ دولتی ۱۱۰ هزار تومانی به میزان نیاز توزیع نمی‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه همشهری گزارشی از افزایش قیمت تخم‌مرغ و سرگردانی مردم در صف‌های خرید تخم‌مرغ خبر داده است.

به گزارش همشهری، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

قیمت تخم مرغ دوباره رو به افزایش گذاشته است. بازار تخم مرغ که در دو ماه گذشته از ثبات نسبی در قیمت برخوردار بود طی یکی دو هفته گذشته دوباره رو به آشفتگی گذاشته و قیمت این محصول با افزایش همراه بوده است.
در سوپرمارکت‌ها شانه ۳۰ عددی تخم مرغ شرکتی از برندهای شناخته شده بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و تخم مرغ دولتی ۱۱۰ هزار تومانی به میزان نیاز توزیع نمی‌شود.
در همین حال، عرضه تخم مرغ در میادین میوه و تره‌بار نیز در هفته گذشته کاهش داشته یا با تاخیر زیاد همراه بوده است، به‌طوری‌ که شهروندان پایتخت ساعات پیش از ظهر که به طور معمول زمان پیک عرضه و خرید است، در بسیاری از میادین با غرفه‌های خالی از مرغ و تخم مرغ مواجه شده‌اند و به آنها گفته شده برای خرید تخم مرغ تا بعد از ظهر صبر کنند.
این مشکل نه‌تنها صف‌های طولانی برای خرید را در میادین باعث شده بلکه به افزایش قیمت تخم مرغ در فروشگاه‌های سطح شهر نیز کمک کرده است. این در شرایطی است که به گفته مسئولان صنفی، عرضه تخم مرغ همچنان بیشتر از تقاضاست و تولیدکنندگان در حال زیانند چراکه قیمت خرید درب مرغداری از نرخ مصوب پایین‌تر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.