کد خبر : 15524
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1402 - 23:07

یک نماینده مجلس عضو کمیسیون برنامه و بودجه پاسخ می دهد؛

یارانه نان حذف می شود؟

یارانه نان حذف می شود؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: حتماً باید یارانه نان داده شود؛ چون مصرف روزانه مردم است. تقریباً با یارانه‌ای که در حوزه گندم و نان در بودجه مصوب کردیم، شرایط ثابت باقی می‌ماند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در خصوص یارانه نان گفت: در بودجه ۱۰۴ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم در نظر گرفتیم و اختیارات لازم هم به دولت دادیم تا از محل تبصره ۱۴ بتواند پول گندم را از ردیف‌های دیگر که یکی از آنها حوزه شهرداری‌ها بود پرداخت کند.
وی در ادامه بیان کرد: یارانه‌ نان بویژه به قشر فقیر جامعه که نان غذای اصلی آنها است، باید داده شود. بنده هم مخالف هستم که یارانه نان حذف شود.

این نماینده در خصوص اسراف شدن نان توضیح داد: اینکه نان اسراف می‌شود و برای خوراک دام می‌رود و از این دست ایرادها که گرفته می‌شود، باید ابزارات نظارتی و کنترلی داشته باشیم تا درست مصرف صورت گیرد. باید فرهنگسازی کنیم، اگر اسرافی صورت می‌گیرد از طریق قطع کردن یارانه نان نباشد.

وی اظهار داشت: نانی که در جامعه ارائه می‌شود، برای همه یارانه دارد. اما با آزادسازی برخی قیمت‌ها، مثلاً عشایر و روستاها سهمیه آرد دارند. همه اتباع هم نان با یارانه دریافت می‌کنند. دارند استفاده میکنند

زارع بیان کرد: الان در نانوایی‌ها کارت ملی نمی‌گیرند و همه دارند از سهمیه نان استفاده می‌کنند.

این نماینده در نهایت گفت: یک مشکلی که الان وجود دارد در شهرستان آرد کمیاب شده و قیمت نان بالا رفته است. ولی دولت هدفمند باید در مناطق محروم و شهرستان‌ها سهمیه آرد را اولویت‌بندی کنند. اینگونه هم مصرف نان مناسب می‌شود و هم اسراف نمی‌شود.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.