کد خبر : 14452
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 23:26

گزارشی از خسارت زلزله ۴.۳ ریشتری امروز در غرب کشور

گزارشی از خسارت زلزله ۴.۳ ریشتری امروز در غرب کشور
فرماندار سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه گفت که بر اساس ارزیابی گزارش‌های اولیه، زمین لرزه ۴.۳ ریشتری عصر امروز شنبه این شهرستان خسارت نداشت.

به گزارش اقتصاد پرس؛ صدراله بابلی افزود: گروه های ارزیاب هم اکنون به منطقه اعزام شده اند و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران پای کار هستند تا در صورت نیاز به ارائه خدمات بپردازند.

وی اظهار کرد: در بررسی و ارزیابی انجام شده این زمین لرزه هیچ گونه خسارتی در شهر و روستاهای سرپل ذهاب نداشت اما با در نظر گرفتن تداوم زلزله ها از سال ۹۶ تاکنون که چند نوبت در مهرماه جاری نیز تجربه شد، ستاد مدیریت بحران شهرستان در حالت آماده باش است.

بابلی ادامه داد: با توجه به بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی سرپل ذهاب بعد از زلزله سال ۹۶ زلزله هایی در این سطح خسارتی ندارد اما ممکن است تداوم آن در دراز مدت باعث ضعیف شدن سازه ها شود که نیاز به تدبیر دارد.

زلزله ۴.۳ ریشتری ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه و ۵۵ ثانیه عصر امروز شنبه شهرستان سرپل ذهاب در ۲۲کیلومتری قصرشیرین و ۳۴ کیلومتری گیلانغرب ثبت شده است.

بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند

بزرگترین زمین لرزه این منطقه ۲۱ آبان سال ۹۶ با قدرت ۷.۳ ریشتر در سرپل ذهاب روی داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم برجا گذاشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق دارد و مطابق آخرین تقسیمات کشوری هشت دهستان و ۲۲۶ روستا را در خود جای داده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.