کد خبر : 15108
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 11:07

چگونگی واگذاری خودروی داخلی به ایثارگران اعلام شد

چگونگی واگذاری خودروی داخلی به ایثارگران اعلام شد
جزئیات اجرای قانون واگذاری خودروی داخلی به جانبازان ۲۵ الی ۴۹ درصد جسمی حرکتی، فرزند شهید، همسر شهید و آزادگان دارای معلولیت اعلام شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جزئیات اجرای قانون واگذاری خودروی داخلی به جانبازان ۲۵ الی ۴۹ درصد جسمی حرکتی، فرزند شهید، همسر شهید و آزادگان دارای معلولیت از سوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام شد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در راستای اجرای بند (و) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور و آئین نامه اجرایی بند مذکور و اجرایی ماده ۴۵ قانون جامع خدمات‌رسانی در خصوص واگذاری خودرو به جانبازان ۲۵ الی ۴۹ درصد جسمی حرکتی، فرزندشهید، همسر شهید و آزادگان دارای معلولیت مورد تائید کمیسیون پزشکی بنیاد بعد از حدود ۱۰ سال از زمان اجرای قانون جامع و نظر به مساعدت وزارت صمت و بانک مرکزی، مقرر شد از مهرماه سال جاری برای ۲۱۱۲ نفر از مشمولان فوق به صورت جداگانه، ۱۲۰۰ نفر توسط ایران خودرو، خودروی ۲۰۷ اتوماتیک و ۹۱۲ نفر توسط شرکت سایپا، خودروی شاهین اتوماتیک اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

وی گفت: در ارتباط با فرآیند اجرا مقرر شد که در هر ماه پیامکی از سوی شرکت‌های خودروساز به مشمولان محترم جهت تکمیل اطلاعات و انتخاب نمایندگی و دریافت پیش فاکتور ارسال و بانک‌های عامل نیز هر ماه برای این افراد نسبت به ارسال پیامک برای دریافت تسهیلات موضوع واگذاری خودرو از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه و تکمیل مابالتفاوت وجه توسط مشمول اقدام کنند تا مطابق آئین نامه مذکور شرکت‌های خودروساز بعد از دو ماه از تکمیل وجه نسبت به تحویل خودرو به این عزیزان اقدام کنند.

تحویل خودروی اتوماتیک

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: با تلاش و رایزنی‌های صورت پذیرفته و نظر مساعد شرکت‌های خودروساز، مقرر شد با توجه به محدودیت‌های حرکتی مشمولان عزیز، خودروی اتوماتیک به این عزیزان تحویل شود.

معاون رئیس جمهور گفت: طی چند روز گذشته از سوی هر دو خودروساز پیامک‌های ثبت نام و تکمیل پروفایل برای مشمولان ارسال شده که مقرر شد پیامک‌ها مجدداً برای ایشان ارسال شود.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: از مشمولان عزیز تقاضا می‌شود در زمان مقرر نسبت به ثبت نام و دریافت تسهیلات وام و تکمیل وجه اقدام کنند و همچنین در خصوص خودرو‌های وارداتی، مراتب از مراجع ذیربط در دست پیگیری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.