کد خبر : 9750
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1402 - 20:40

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

جذب مشاور تحصیلی برای مدارس

جذب مشاور تحصیلی برای مدارس
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که با توجه به تعداد محدود مشاوران تحصیلی در مدارس، آموزش و پرورش در صدد جذب مشاور برای مدارس است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد مهدی کاظمی با حضور در یکی از شبکه‌های تلویزیونی اظهار کرد: دوره متوسطه اول فرصتی برای شناسایی علایق و استعداد دانش آموزان و هدایت به سمت رشته های مورد علاقه آنها است. مشاوران تحصیلی در مدارس وجود دارند اما تعداد آنها خیلی محدود است. از این رو آموزش و پرورش در صدد جذب مشاور است. با این حال باور ما این است که بهترین فرد معلم کلاس درس است که استعدادهای بچه ها را در کلاس درس شناسایی می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود توضیح داد: برای سال تحصیلی جدید اقداماتی در هدایت تحصیلی بچه‌ها انجام شد و در تست ها و آزمون هایی که برگزار می‌شد، تغییراتی ایجاد کردیم تا استعداد بچه‌ها بهتر شناسایی شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره سرویس مدرسه دانش آموزان استثنایی تاکید کرد: از سال گذشته سرویس دانش آموزان استثنایی رایگان است و این خدمت توسط شهرداری ها ارائه می‌شود. در قانون بودجه امسال نیز به این موضوع اهتمام شده است.

آغاز فرایند تولید کتب درسی از یکسال قبل

کاظمی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امسال حدود ۱۱۹ هزار مدرسه پذیرای دانش آموزان هستند، توضیح داد: بیش از ۹۳۰ هزار فرهنگی داریم و ما در حال تولید و توزیع ۱۵۳ میلیون جلد کتاب هستیم. فرآیند تولید این کتب درسی از یک سال قبل آغاز می‌شود تا به موقع دست دانش آموزان برسد. مهر امسال بیش از ۵۰ هزار کلاس درس را بهسازی کردیم و ۲۰۲۰ فضای آموزشی در سال تحصیلی جدید ساخته شد همچنین تولید کتاب درسی سال آینده نیز از دو سه ماه قبل شروع شده است.

وی افزود: از بهمن و اسفند نیز فرآیند بازگشایی مدارس در سال تحصیلی بعد را رقم می‌زنیم و از هم‌اکنون برای مجوز جذب نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان و جذب از طریق ماده ۲۸ برنامه ریزی می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود این را هم گفت که بعد از انقلاب تقریبا ۲۲۰ درصد دسترسی آموزشی برای دختران نسبت به گذشته رشد داشته است.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضرحدود ۵۰۵ مدرسه تک‌نفره داریم، درباره گسترش مدارس به منظور محقق شدن عدالت آموزشی گفت: چندین مدرسه دو نفره و سه‌نفره داریم. در دوره متوسطه اول و دوم هم بستر را به گونه دیگری متفاوت کردیم و مدارس شبانه روزی را در راستای عدالت آموزشی احیا کردیم. چند سالی در خصوص مدارس شبانه روزی غفلت شد ولی بنای دولت سیزدهم این بود که مدارس شبانه روزی را تقویت و فرصت آموزش را برای همه دانش آموزان فراهم کند.

ایجاد مدارس شبانه روزی در استان های مرزی

وی ادامه داد: امسال در چندین منطقه و استان که مدرسه شبانه روزی وجود نداشت به ویژه در استان های مرزی، مدارس شبانه روزی ایجاد شد تا فرصت آموزشی برای دانش آموزان ایجاد شود. برخی از دانش آموزان ممکن است به مدارس شبانه روزی تردد کنند. مثلا فاصله‌ای را طی کنند اما برخی دیگر در خوابگاه این مدارس بیتوته می کنند. این بستر ایجاد شده است که دانش آموزان از آموزش محروم نشوند حتی برخی مدارس شبانه روزی ما نمونه دولتی هستند که خدمات متفاوت تری را به دانش آموزان مستعد ارائه می‌دهند.

کاظمی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱.۸ درصد توسعه در پایه دهم رشته ریاضی داشتیم و امسال نیز حداقل ۱.۵ درصد این رشته را در این پایه توسعه می‌دهیم، اظهارکرد: کشور به نیروی ماهر نیاز دارد. در وهله اول نیازمند آمایش منطقه‌ای هستیم تا در این راستا نیازسنجی شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: رویکرد ما توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کار دانش است. نسبت به ساماندهی برخی رشته‌ها اقدام شد. بیش از ۴۷ رشته را متوقف و رشته‌ها جایگزین برای آن معرفی کردیم چراکه این رشته ها دیگر نیاز بازار منطقه‌ای نبودند و یا استانداردهای لازم را نداشتند، از این رو طبیعتا ما باید تغییراتی در این رشته‌ها می‌دادیم. در این راستا بازآرایی شاخه ها و رشته ها را انجام دادیم. در طول دو سال گذشته جمعیت دانش آموزان هنرستانی را در حدود ۱۰۰ هزار نفر با نگاه آمایش سرزمینی افزایش دادیم. سال قبل حدود ۴۰ هنرستان جوار کارخانه ایجاد کردیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.