کد خبر : 16930
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 23:38

حمایت تهران از حماس را محکوم می‌کنیم

حمایت تهران از حماس را محکوم می‌کنیم
وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در چهل و چهارمین سالگرد تسخیر سفارتش در تهران با انتشار بیانیه ای ضمن تکرار مواضع واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران، به شهروندان آمریکایی درباره سفر به ایران هشدار داد و گفت: «ما حمایت مداوم حکومت ایران از حماس و سایر گروه‌های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه را که درگیر گروگان‌گیری منفور هستند، محکوم می‌کنیم.»

به گزارش اقتصاد پرس؛ وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در چهل و چهارمین سالگرد تسخیر سفارتش در تهران با انتشار بیانیه ای ضمن تکرار مواضع واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران، به شهروندان آمریکایی درباره سفر به ایران هشدار داد و گفت: «ما حمایت مداوم حکومت ایران از حماس و سایر گروه‌های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه را که درگیر گروگان‌گیری منفور هستند، محکوم می‌کنیم.»

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: «امروز چهل و چهارمین سالگرد روزی است که پیروان آیت الله خمینی دیپلمات های آمریکایی را در سفارت ما در تهران به گروگان گرفتند و آنها را بیش از یک سال در شرایط وحشتناک نگه داشتند. ما از دیپلمات‌هایمان که در تهران خدمت کردند و از همه دیپلمات‌های آمریکایی که هر روز برای پیشبرد منافع ما در موقعیت‌های خطرناک در سراسر جهان تلاش می‌کنند، سپاسگزاریم.»

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود با تکرار مواضع واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: «متأسفانه حکومت ایران سابقه طولانی در بازداشت ناعادلانه اتباع خارجی دارد و امروز نیز این روند ادامه دارد. در ماه سپتامبر، ما پنج آمریکایی را از اسارت حکومت ایران آزاد کردیم و آنها را به کنار عزیزانشان بازگرداندیم. در حالی که آزادی این افراد و خروج دو تن از اعضای خانواده آنها از ایران را جشن می گیریم، ادامه بازداشت اتباع خارجی توسط ایران به عنوان ابزار سیاسی را محکوم می کنیم. ما حمایت مداوم حکومت ایران از حماس و سایر گروه‌های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه را که درگیر گروگان‌گیری منفور هستند، محکوم می‌کنیم.»

تهران باید بازداشت ناعادلانه اتباع خارجی را متوقف کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «ما از این فرصت استفاده می کنیم و به شهروندان آمریکایی یادآور می شویم که به دلیل خطر دستگیری و بازداشت خودسرانه نباید به ایران سفر کنند. آمریکا متعهد به همکاری با شرکای همفکر خود برای پایان دادن به شیوه های گروگان گیری و بازداشت غیرقانونی و ارتقای پاسخگویی ایران و سایر حکومت هایی است که دست به اقدامات ظالمانه مانند بازداشت غیرعادلانه شهروندان کشورهای دیگر می زنند.»

آبرام پیلی معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز در حساب کاربری خود در شبکه ایسک (توئیتر سابق) نوشت: « نفرت انگیز است که حکومت ایران ۴۴ سال پس از حمله به سفارت ما همچنان به گروگانگیری خود ادامه می دهد. تهران باید بازداشت ناعادلانه اتباع خارجی را متوقف کند. اگر آمریکایی هستید به ایران سفر نکنید.»

منبع: ایرنا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.