کد خبر : 22231
تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 9:13

علی‌اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی:

تنها کشور دنیا که در تمام خانه‌هایش لوله‌کشی گاز دارد ایران است؛ اما مردم خبر ندارند!

تنها کشور دنیا که در تمام خانه‌هایش لوله‌کشی گاز دارد ایران است؛ اما مردم خبر ندارند!

علی‌اکبر صالحی گفت: در سالهای پس از انقلاب بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر لوله‌کشی گاز انجام داده‌ایم اما آن را برای مردم نگفته‌ایم! تنها کشور دنیا که در تمام خانه‌هاش لوله‌کشی گاز دارد ایران است. آنهم در کشوری که موانع، دره و کوه بسیاری دارد.

اقتصاد پرس؛ علی اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در سلسله جلسات بازاندیشی راهکارهای استیفای حقوق ملت ایران در عرصه بین الملل سخنرانی کرد.

به گزارش ایرنا، بخش‌های مهم این سخنرانی را در ادامه می‌خوانید:

سود سپرده بانکی در ترکیه ۴۵ درصد و تورم ۶۵ درصد است ولی جایی گفته نمی‌شود ترکیه مشکلی در اقتصاد دارد بنابراین مشکل ما مدیریت افکار عمومی است. متأسفانه در زمینه مدیریت افکار عمومی خوب کار نکرده ایم و هنوز نتوانسته ایم دستاوردهای ۴۵ سال بعد از انقلاب را به مردم بگوییم.
در سالهای پس از انقلاب بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر لوله‌کشی گاز انجام داده‌ایم اما آن را برای مردم نگفته‌ایم! تنها کشور دنیا که در تمام خانه‌هاش لوله‌کشی گاز دارد ایران است. آنهم در کشوری که موانع، دره و کوه بسیاری دارد.
اگر دنیا ببیند ملت پشت حاکمیت است، خودشان حقوق ما را استیفا می‌کنند.
هنگام مذاکرات هسته ای خبرنگاران کشورهای عربی به من می‌گفتند ما از اینکه شما در برابر ابرقدرتها ایستاده اید و با قدرت حرف می‌زنید، لذت می‌بریم چون حمایت مردم را پشت سر داشتیم.
یکی از روسای جمهور قدیمی مصر برابر ملکه انگلیس تعطیم نکرد و گفت که می‌خواستم تعظیم کنم یک ملت پشت من را گرفتند و نگذاشتند تعظیم کنم.
۲۶ هزار نفر از مردم غزه به شهادت رساندند هیچ نگفته‌اند! در تاریخ سراغ نداریم که در برابر دیدگان جهان مردم یک کشور را بکشند و کسی صدایش درنیاید.
قوانین بین المللی تا زمانی فایده دارد که منافع صاحب قدرتان را تامین کند و گرنه الان حقوق‌بشر کجاست؟ با این قضیه غزه فرصتی فراهم شد تا مظلومیت مردم فلسطین و ضعف قوانین بین‌المللی را اعلام کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.