کد خبر : 12125
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 22:58

کلاس‌های خالی از معلم تا هفته آینده تکمیل می‌شود

کلاس‌های خالی از معلم تا هفته آینده تکمیل می‌شود
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طبق توضیحات مسئولان دولتی، کلاس‌های خالی از معلم تا هفته آینده با جذب نیروهای خرید خدمات آموزشی و اعلام کامل نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش تکمیل می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ احمدحسین فلاحی در توضیح جلسه فوق العاده امروز کمیسیون آموزش گفت: این جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونانش و رئیس سازمان اداری و استخدامی با موضوع بازگشایی مدارس در سال جدید و بررسی دلایل کمبود معلم برگزار شد.

وی‌ توضیح داد: طبق توضیحات مسئولان دولتی، کلاس های خالی از معلم تا هفته آینده با جذب نیروهای خرید خدمات آموزشی و اعلام کامل نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش تکمیل می‌شود؛ البته این موضوع نیز بیان شد که کمبود معلم در دولت به یکباره قابل جبران نیست و باید این کسری بر اساس موازین قانونی و برگزاری آزمون جبران شود.

فلاحی اضافه کرد: بر اساس گزارش رئیس سازمان اداری و استخدامی مجوز جذب ۲۷ هزار معلم از طریق برگزاری آزمون صادر شده اما جذب این تعداد معلم به دلایل مختلف هنوز انجام نشده و برخی از موانع مشکلات قانونی دارد؛ پیشنهاد ما این بود با ارائه لایحه موانع اخذ آزمون برداشته شود.

کمبود نیرو فقط مختص به معلم نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: یکی از انتقادات اعضای کمیسیون نسبت به صدور دیرهنگام مجوز استخدام از سوی سازمان اداری و استخدامی بود که با شروع سال تحصیلی خانواده‌ها و مدارس را دچار مشکل کرده است؛ مقرر شد برای سال آینده نتایج آزمون سریع‌تر اعلام شده تا این مسائل ایجاد نشود. در زمینه کلاس‌های خالی از معلم نیز آمارهای متفاوتی بین نمایندگان و وزیر آموزش و پرورش وجود دارد. کمبود نیرو فقط مختص به معلم نیست بلکه آموزش و پرورش نیاز به نیروهای خدماتی، مربی ورزش، مربی پرورشی و کادر اداری دارد که این موارد در سازمان اداری و استخدامی دیده نشده است.

به گفته وی، مجوز ادامه همکاری نیروهای خرید خدمات آموزشی صادر شده که با این مجوز حدود ۲۰ هزار معلم به ظرفیت آموزش و پرورش اضافه خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.