کد خبر : 6486
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 شهریور 1402 - 20:41

توافق ایران و ترکیه بر سر انتقال ۴۰ زندانی ایرانی به کشور

توافق ایران و ترکیه بر سر انتقال ۴۰ زندانی ایرانی به کشور
سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه از انتقال ۴۰ زندانی ایرانی به کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در خصوص تسریع انتقال محکومین و اجرای موافقت نامه های مربوطه، توسعه و تقویت همکاری های قضایی و حقوقی ۲ کشور، برگزاری منظم نشست های کمیته انتقال محکومین و همچنین برگزاری مستمر کمیته راهبری حقوقی و قضایی دو کشور توافق کردند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در خصوص تسریع انتقال محکومین و اجرای موافقت‌نامه‌های مربوطه، توسعه و تقویت همکاری‌های قضایی و حقوقی دو کشور، برگزاری منظم نشست‌های کمیته انتقال محکومین و همچنین برگزاری مستمر کمیته راهبری حقوقی و قضایی دو کشور توافق کردند.

سفارت ایران باشاره به ملاقات «عسکر جلالیان» معاون حقوق‌بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران با «یلماز تونچ» وزیر دادگستری ترکیه، اعلام کرد: «پس از برگزاری نشست مشترک کمیته انتقال محکومین دو کشور در سطح معاونین وزیر و کارشناسان، با قول مساعد طرف ترکیه‌ای، مقدمات انتقال بیش از ۴۰ نفر از زندانیان ایرانی به کشور مهیا شد که امید است تا ماه آینده مراحل اجرایی آن نهایی شود».

۲۶ نفر از زندانیان ایرانی در ترکیه به ایران منتقل شدند

بر اساس اعلام مقامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بیشترین تعداد زندانیان ایرانی در خارج از کشور مربوط به ترکیه است.

«علیرضا محمودی» مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفته بود: در سال گذشته و در آستانه نوروز ۲۶ نفر از زندانیان ایرانی در ترکیه به ایران منتقل شدند. رایزنی ما برای آزادی و انتقال سایر شهروندان ایرانی از ترکیه به داخل کشور ادامه داد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.