کد خبر : 19101
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 8:15

اسرائیل و حماس به توافق آتش بس دست یافتند؟

اسرائیل و حماس به توافق آتش بس دست یافتند؟
روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که اسرائیل، آمریکا و حماس به توافقی آزمایشی دست یافته‌اند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت که این توافق در شش صفحه تنظیم شده است و طبق آن همه طرف‌ها عملیات رزمی را دستکم به مدت پنج روز متوقف کرده و «ابتدا ۵۰ یا تعداد بیشتری از اسرا در گروه‌های کوچک و هر ۲۴ ساعت یکبار آزاد می‌شوند.» اما هنوز مشخص نیست که دقیقا چه تعدادی از ۲۳۹ اسیری که در غزه هستند، آزاد می‌شوند. این گزارش افزود که همچنین قرار است میزان بیشتری از کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به غزه را پیدا کنند.

منابع آگاه گفتند: آزادی اسرا ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد. هنوز کاخ سفید و دفتر نخست وزیر اسرائیل در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

این درحالیست که رویترز گزارش داد، ، «آدریان واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای در واکنش به گزارش واشنگتن‌پست گفت: هنوز توافقی حاصل نشده است اما ما برای رسیدن به توافق سخت تلاش می‌کنیم.

معامله اسرا

به نوشته واشنگتن پست به نقل از دیپلمات‌های عرب و غیرعرب، چارچوب این توافق پس از چند هفته گفت‌وگو میان اسرائیل، آمریکا و حماس در دوحه پایتخت قطر مشخص شد. به گفته آنها، این گفت‌وگوها به طور غیرمستقیم و با میانجیگری قطر انجام شد.

بر اساس این گزارش، تاکنون هنوز مشخص نشده است که اگر شرایط مهیا باشد آیا اسرائیل با وقفه موقت حملات به غزه موافقت خواهد کرد یا خیر.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت که تصمیم‌گیری برای اسرائیل در مورد این توافق سخت است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در داخل تحت فشار است تا اسرا را بازگرداند اما صداهای دیگری نیز شنیده می‌شود که از او می‌خواهند در مورد آزادی اسرا معامله نکند.

ایرنا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.