کد خبر : 4730
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 20:44

در طرح دارو یار انجام شد؛

۴۰۰قلم داروی جدید تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی

۴۰۰قلم داروی جدید تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در طرح دارویار که از طرح‌های ملی و مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، سازمان تأمین‌اجتماعی همکاری نزدیک داشته و بیش از ۴۰۰ قلم داروی جدید با اجرای این طرح، به فهرست داروهای تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی افزوده شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ از سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در  بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد افزود: درخواست همیشگی ما از وزارت بهداشت کمک این وزارتخانه به سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه تأمین نیروی انسانی متخصص بوده است. مدل همکاری این دو نهاد در بیمارستان لبافی‌نژاد، مدل موفقی است که در این مدل، عمق تخصصی خدمات سلامت از طریق وزارت بهداشت تأمین شده و عمق پشتیبانی از طرف سازمان تأمین‌اجتماعی پیگیری و اقدام شده است.

موسوی: همکاری وزارت بهداشت و سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه می‌یابد. وی ‌خواستار توسعه این همکاری در زمینه تأمین نیروی تخصصی موردنیاز سایر مراکز درمانی ملکی این سازمان برای ارتقای سطح خدمات این مراکز شد.

وی اظهار داشت: در بیمارستان لبافی‌نژاد که امروز چندین طرح توسعه خدمات در این بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد، روزانه بیش از ۹۰ عمل جراحی سنگین انجام می‌شود و انجام این تعداد عمل جراحی در هر روز در بیمارستانی با حدود ۲۳۰ تخت بیمارستانی، بار سنگینی را بر دوش کادر تخصصی و پشتیبانی این مرکز قرار داده است.

ارائه خدمات به ۵۰درصد جمعیت کشور

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: حمایت و پشتیبانی و تعامل دانشگاه علوم پزشکی و به‌ویژه حمایت و نگاه راهبردی شخص وزیر بهداشت و درمان که همواره توجه ویژه‌ای به این بیمارستان داشته‌اند، قابل تقدیر است و به‌عنوان مسئول سازمانی که متولی ارائه خدمات به بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور است، از اقدامات بسیار بزرگ و انقلابی و تحولی و جهادی این وزیر اندیشمند و فرزانه تشکر و همه دست‌اندرکاران نظام سلامت که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای ارزشمندی را برای کشور رقم زده‌اند، تشکر می‌کنم.

موسوی ادامه داد: در تبیین و تشریح دستاوردهای نظام در حوزه اجتماعی و بخش سلامت بسیار کم‌کاری شده و خدماتی که در حوزه درمان کشور ارائه می‌شود، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. براساس آماری که اخیراً اعلام شده، اکنون وزارت بهداشت ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت و اجرا دارد. مجموع تخت‌های بخش درمان تأمین‌اجتماعی در کل کشور از ابتدای فعالیت این سازمان تاکنون حدود ۱۰ هزار تخت است در حالی که ۶ برابر این عدد، در دولت مردمی و انقلابی در حال ساخت است که این جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: اتفاقات بسیار بزرگ و ارزشمندی که در دوران کرونا از سوی متولیان سلامت رقم خورد، اثر مدیریت جهادی در این حوزه است و همه ما قدردان تلاش‌های فداکارانه و خالصانه همه دست‌اندرکاران ایثارگر این بخش هستیم.

همکاری خوب سازمان تامین اجتماعی و ورازت بهداشت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: در سازمان تأمین اجتماعی گاهی در تعاملات خود با نظام سلامت، ناخواسته و به سبب اقتضائات مدیریتی و مالی، سختی‌هایی را به حوزه سلامت و فعالان این حوزه به واسطه برخی تأخیرها در پرداخت‌های‌مان تحمیل کرده‌ایم؛ اما اگر امروز مفتخر هستیم که در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی از برخی سختی‌ها و مشکلات بزرگ عبور کرده‌ایم، بخشی از آن ناشی از همکاری خوب و تحمل سختی‌هایی است که با حمایت وزارت بهداشت و درمان صورت گرفت.

وی افزود: وقتی سازمراان تحویل گرفتیم برای پرداخت ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری ماهانه بازنشستگان، هرماه حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری وجود داشت که از طریق استقراض از بانک تأمین می‌شد؛ به‌نحوی‌که از از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ به این واسطه حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان استقراض و اضافه برداشت از بانک ایجاد شده بود. امروز با تحمل برخی سختی‌ها توسط همکاران حوزه سلامت و همکاری همه دستگاه‌ها، موفق شده‌ایم در ۵ ماه از سال، انجام تعهدات سازمان را بدون ریالی استقراض پشت سر بگذاریم و با اصلاحات تحولی و مدیریت منابع، به سمتی می‌رویم که بعد از سال‌ها از وضعیت ناترازی منابع و مصارف ماهانه خارج شویم و حتی امیدواریم که در آینده شاهد تراز مثبت در این زمینه باشیم.

تسویه مالی با سیستم بانکی

‌مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید کرد: در ۲ سال گذشته ۱۰۶ هزار میلیارد تومان تسویه مالی با سیستم بانکی محقق شده است که اثر مالی آن جلوگیری از تحمیل ۲۵ هزار میلیارد تومانی است که باید سالانه به‌عنوان سود تسهیلات دریافتی از نظام بانکی پرداخت می‌شد.

وی افزود: در کنار برنامه‌ریزی و اقدام برای مدیریت ناترازی منابع و مصارف، توسعه خدمت هم در سازمان تأمین‌اجتماعی مورد توجه بوده و هست و امروز بیش از ۱۳۳ پروژه اجرا، ساخت و طراحی را در سطح کشور در حال ساخت داریم که ۵۵ مورد از آنها در حال ساخت است.

‌موسوی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ در آغاز این دولت، حدود چهار هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی اعتبار اختصاص یافته بود که امروز این رقم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.