کد خبر : 15058
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 8:40

هشدار هلال احمر غزه؛

بیمارستان های غزه در حال تبدیل شدن به گورهای دسته جمعی هستند

بیمارستان های غزه در حال تبدیل شدن به گورهای دسته جمعی هستند
به گفته مدیرکل هلال احمر نوار، بیمارستان‌های غزه با مشکلات بی‌سابقه‌ای دست به گریبان هستند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ اسپوتنیک گزارش داد، مدیرکل هلال احمر غزه در گفت‌وگو با اسپوتنیک تصریح کرد: بیمارستان‌ها به دلیل حملات اسرائیل، قطع برق و پایان یافتن سوخت در شرف تبدیل شدن به گورهای دسته‌جمعی هستند که می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت آنها را از کار بیاندازد.

وی در پاسخ به سوالی درباره حجم کمک‌های ارسالی به نوار غزه و نحوه رسیدن این کمک‌ها به دست غیرنظامیان گفت: نزدیک به ۵۰ کامیون در طول سه روز اول رسید، که حامل کمک‌های پزشکی و غذایی بود اما این کافی نیست، زیرا نیازهای ساکنان نوار در طول ۱۸ روز بمباران بدتر شده و بازار محلی دچار کمبود شدید کالاهاست. ساکنان شمال غزه از کمبود کمک ‌های غذایی و پزشکی رنج می‌برند زیرا اسرائیل اجازه نمی‌دهد کمک‌ها به شمال نوار غزه برسد.

وی در پاسخ به سوالی درباره بمباران کامیون‌ها یا پرسنل هلال احمر گفت: اشغالگران برخی از کامیون‌ها را بار دیگر بازگرداندند چرا که حامل کسپول‌های اکسیژن بود، هرچند که بیمارستان‌ها بدان نیاز مبرم دارند.

نیازهای فوری غزه

مدیرکل هلال احمر غزه در پاسخ به این سوال که به چیزی در غزه نیاز فوری دارید، گفت:
اولویت اول در اینجا امنیت است، زیرا نیروهای اشغالگر از روز اول با بمباران خانه‌ها و غیرنظامیان از روش جدیدی پیروی کردند که ناقض کنوانسیون چهارم ژنو و قوانین بین‌المللی حقوق بشر است.

تا روز هجدهم بیش از ۵۴۰۰ شهید به شهادت رسیده بودند در حالی که تعداد تلفات به بیش از ۱۶۰۰۰ نفر رسید.

اولویت دوم سوخت است، زیرا وزارت بهداشت گزارش داد که ممکن است برخی از بیمارستان ها به دلیل تمام شدن سوخت، از کار بیفتند، به ویژه از زمانی که اشغال، برق نوار را از روز اول بمباران قطع کرد.

تاکنون بیمارستان‌ها با ژنراتورهای برق کار می‌کردند، اما با تمام شدن سوخت، در معرض تعطیلی کامل قرار دارند که به دلیل اقدام غیرقانونی و حشیانه اسرائیل، بیمارستان‌ها را به گورهای دسته‌جمعی تبدیل می‌کند.

بیمارستان ها پناهگاه شده اند

ما از کمبود شدید لوازم، دارو و لوازم جراحی رنج می‌بریم، به‌ویژه که تعداد مصدومان بسیار بیشتر از ظرفیت بیمارستان است همچنین پس از توقف ایستگا‌ه‌های پمپاژ آب، کمبود شدید آب آشامیدنی وجود دارد و حدود ۹۵ درصد از آب‌های زیرزمینی مورد استفاده مردم نوار غزه آلوده شده است و مردم به خاطر استفاده از آن دچار برخی بیماری‌ها شده اند.

طی چند روز گذشته می‌گفتیم بیمارستان‌ها تقریباً دچار فروپاشی شده اند، اما الان واقعاً فرو ریخته‌اند و در عرض ۴۸ ساعت همانطور که وزارت بهداشت اعلام کرد، ممکن است بیمارستان‌ها کاملاً از کار بیفتد.

علاوه بر این، بیمارستان‌ها به پناهگاه تبدیل شده‌اند و ما در بیمارستان قدس حدود ۱۴۰۰۰ شهروند داریم که برای فرار از بمباران وحشیانه اسرائیل به ساختمان پناه برده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.