کد خبر : 21321
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1402 - 11:33

امام جمعه اصفهان:

باید مردم را توجیه کرد که دلیل برخی از مشکلات اقتصادی جنگ یا کم شدن ارزش پول است تا در انتخابات شرکت کنند

باید مردم را توجیه کرد که دلیل برخی از مشکلات اقتصادی جنگ یا کم شدن ارزش پول است تا در انتخابات شرکت کنند

به گزارش اقتصاد پرس؛ یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان در دیدار با نمایندگان قرارگاه های نه گانه ائمه جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت مسئله انتخابات و حضور حداکثری مردم اظهار داشت: انتخابات یک امر واجب و فتوای همه علما است و به این واسطه دهان دشمن بسته می شود، زیرا هر کاری که

به گزارش اقتصاد پرس؛ یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان در دیدار با نمایندگان قرارگاه های نه گانه ائمه جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت مسئله انتخابات و حضور حداکثری مردم اظهار داشت: انتخابات یک امر واجب و فتوای همه علما است و به این واسطه دهان دشمن بسته می شود، زیرا هر کاری که دشمنان انجام دهند برای این است که مردم را از حکومت جدا کنند.

به گزارش حوزه بخش هایی از اظهارات طباطبایی نژاد را در ادامه می خوانید:

وظیفه طلاب و روحانیون در توجیه و ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات بیش از دیگران است دلیل این که برای برخی از مردم رأی دادن دشوار است، بخشی از آن مربوط به مسائل اقتصادی است و این همان کاری است که دشمن می خواهد انجام دهد.
باید مردم را این گونه توجیه کرد که دلیل برخی از مشکلات اقتصادی مسائلی مانند جنگ و یا کم شدن ارزش پول است و درآمد دولت نیز تنها از طریق درآمدهای نفتی و مالیات است.
در عین حال باید این را نیز برای مردم بازگو کرد که از ابتدای انقلاب با وجود همه دشمنی و افزایش چند برابری جمعیت کشور، نظام کارهای بزرگی در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه، جاده سازی، برق و آب انجام داده است.
تمام تحریم های دشمن برای این است که مردم را از حکومت جدا کنند، اما آن چه که در دنیا مورد قبول است آمار رسمی انتخابات بوده و اگر آمار تعداد شرکت کنندگان کم باشد دشمن این استنباط را می کند که مردم از حکومت روگردان شده اند.
حتی درباره موضوع حجاب نیز که برخی اظهار می کنند همانند پیش از انقلاب شده است، آنها خود می دانند که مسئله حجاب قابل قیاس با پیش از انقلاب نیست و امروز جوانانی داریم که برای رفتن به غزه در نوبت هستند و اگر کار نشده بود و فضا رها می شد این گونه نبود، چرا که با وجود تلفن های همراه و فضای مجازی جوانان ما هم چنان پایبند مانده اند.
باید بدون آن که مأیوس شویم کار کنیم و طلبه های جوان را نیز باید توجیه کرد و باید برای مردم گفت که انقلاب چه خدماتی انجام داده است.
در دنیا هیچ کشوری همانند کشور ما مستقل نیست و این در حالی است که اکنون کشورهای اسلامی دیگر، جرأت نمی کنند به هم نوعان خود در غزه کمک کنند، زیرا آمریکا به آنها اجازه نمی دهد و از خود اختیار ندارند.
وجود دشمن ، سبب رشد انسان می شود و قرآن کریم نیز می فرماید ” کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطِینَ الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ “، لذا از این دشمنی فرصت پیدا کردیم و کارهای بزرگی در کشور انجام شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.