کد خبر : 22865
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 - 9:54

قالیباف: اگر وضع اقتصادی کشور رونق داشت، نرخ مشارکت در انتخابات متفاوت می‌شد

قالیباف: اگر وضع اقتصادی کشور رونق داشت، نرخ مشارکت در انتخابات متفاوت می‌شد

رئیسی کنونی مجلس گفت: اگر وضع اقتصادی کشور رونق داشت و بداخلاقی‌های سیاسی نبود، نرخ مشارکت در انتخابات متفاوت می‌شد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: پس از حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی وظیفه خود می‌دانم از جایگاه خانه ملت از نقش آفرینی یکایک هموطنان و همه دست‌اندرکاران انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: از مجریان و ناظران به خصوص نیروهای امنیتی و انتظامی که با هوشمندی و درایت امنیت انتخابات را در سراسر کشور تامین کردند تشکر می‌کنم.

قالیباف ادامه داد: انتخابات شکوهمند مجلس شورای اسلامی میانه تحریم‌های داخلی و خارجی چنان با نقش آفرینی مردم برگزار شد که همه ما را به طور مضاعف متوجه مسئولیت‌ها ی خود کرد. این مشارکت با وجود طراحی‌های گوناگون دشمنان حقیقتاً برآمده از وطن دوستی و علاقه به  امنیت کشور و آگاهی سیاسی بود.

قالیباف تصریح کرد: امیدوارم مردم با حضور پرشور در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه اعلام شده، مجاهدت خود را با شایستگی و شکوه تکمیل کنند.

قالیباف بیان کرد: آنهایی که از حق رای خود استفاده کردند، ماجورند؛ البته ما درباره هموطنانی که به هر دلیل در این انتخابات مشارکت نداشتند نیز مسئولیم. نمایندگان منتخب تنها وکیل افرادی که به آنها رای داده و یا در انتخابات شرکت کردند، نیستند. باید نمایندگان منتخب خود را وکیل و خادم تمام مردم بدانند و در راستای تامین خیر عمومی تصمیم‌گیری کنند و صرفا در جلب رضایت حلقه طرفداران خود محصور نماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم ثمره فعالیت ما مسئولان بتواند رضایت اقشار مختلف مردم را چنان جلب کند که به سیر صعودی مشارکت در انتخابات آینده منجر شود. برای این کار باید از هر چه به احیای امر ملی آسیب می‌زند، پرهیز کنیم و خیر عمومی را در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: ما به خوبی می‌دانیم اگر وضع اقتصادی کشور رونق داشت و بداخلاقی‌های سیاسی نبود، نرخ مشارکت در انتخابات متفاوت می‌شد. مردم با صندوق رای قهر نیستند اما انتظار کارآمدی بیشتر دارند پس باید صندوق رای کارایی و گره‌گشای روزافزون خود را در کارآمد سازی حکمرانی نشان دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نفس حضور و اصل مشارکت این تعداد مردم در انتخابات نشان از پایبندی به چارچوب‌های نظام و نگاه به صندوق و به مثابه کوتاه‌ترین و بهترین راه برای حل مشکلات است؛ با توجه به تقسیم کاری که برای تمرکز بر مسائل واقعی با قوه مجریه داریم، هرگونه اختلاف‌افکنی، حاشیه‌روی و دوقطبی سازی قابل قبول نیست چون علاوه بر مسئولیت وجدانی و شرعی، نارضایتی مردم را نیز به دنبال دارد.

/انتخاب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.