کد خبر : 22484
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 8:23

پیشنهاد یک فعال سیاسی اصولگرا به رئیسی:

برای بالابردن مشارکت، گرانی را متوقف کنید

برای بالابردن مشارکت، گرانی را متوقف کنید

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: شاید یک ماه قبل با معاون رئیس‌جمهوری یک گفت‌وگویی کردم گفتم اگر می‌خواهید مردم یازده اسفند پای کار بیایند باید ۴ کار انجام دهید؛ اول گرانی را به طور کل متوقف کنید بگویید از بلیت هواپیما و مترو گرفته تا خدمات احدی حق گرانی ندارد.

اقتصاد پرس؛ سیدرضا اکرمی فعال سیاسی اصولگرا درباره این‌که چقدر مسئولان توانسته‌اند ۴ اصلی که رهبر انقلاب برای انتخابات بیان کردند را اجرایی کنند، گفت: امام راحل‌مان فرمود کشوری را تحویل گرفتیم که اگر ۵۰ سال هم بخواهیم تلاش کنیم ویرانی و خرابی قبلی جبران نمی‌شود. ما فقط انقلاب کردیم و نظام شاهنشاهی را از بین بردیم، اما برای نظام جمهوری اسلامی صاف و استوار و مقاوم نایستادیم.

بخش‌هایی از گفت وگوی اکرمی را در ادامه می‌خوانید:

نایستاده‌ایم که بگوییم این وکیلی که من به آن رأی دادم، باید پاسخگو باشد یا نباشد؟ وزیر باید پاسخگو باشد یا نباشد؟ شهردار باید پاسخگو باشد یا نباشد؟ متاسفانه در این قسمت اراده خودمان را به کار نبردیم و پای کار نایستیم لذا جامعه ما رهاست، قلم رهاست، زبان رهاست، عقیده رهاست و هر کسی هرچه دلش می‌خواهد می‌گوید.

خدا شاهد است شما می‌خواهید یک ماشین را تعویض روغن کنید هرکسی یک قیمتی می‌خواهد، می‌خواهید سر اصلاح کنید یک قیمت می‌گویند، می‌خواهید یک خودکار بگیرید، یک قیمتی می‌دهند، چون رهاست. ما باید هم نظارت داشته باشیم هم سیستم تشویق و تنبیه داشته باشیم اگر کسی درست عمل می‌کند، تشویقش کنیم و اگر درست عمل نمی‌کند، او را کنار بگذاریم.

من سید رضا اکرمی هستم، شاید یک ماه قبل با معاون رئیس‌جمهوری یک گفت‌وگویی کردم گفتم اگر می‌خواهید مردم یازده اسفند پای کار بیایند باید ۴ کار انجام دهید؛ اول گرانی را به طور کل متوقف کنید بگویید از بلیت هواپیما و مترو گرفته تا خدمات احدی حق گرانی ندارد.

دوم سیستم تشویق و تنبیه داشته باشیم اگر یک مسئولی درست عمل می‌کند، واقعا او را تشویق کنیم و اگر کسی هم درست عمل نمی‌کند، برخورد کنیم. سوم سیستم نظارت است، هم مردم باید نظارت کنند هم مسئولان.

مردم باید «چرا» بگویند. اگر کسی چیزی را بیخودی گران می‌فروشد، یکی می‌گوید پنیر کیلویی ۳۰۰ تومان یکی می‌گوید کیلویی ۲۵۰ تومان، یکی می‌گوید گوشت کیلو ۷۰۰ تومان یکی می‌گوید ۶۰۰ تومان، «چرا» داشته باشیم؛ هم مردم هم ستاد تعزیرات برخورد کنند و الا اگر هر کسی را به حال خودش رها کنیم، معلوم نیست چگونه عمل می‌کند. باید این کار‌ها را انجام دهیم تا مردم ثبات را ببینند. مردم باید ببینند اگر سبد را به دست گرفتند با دیروز فرق نکرده نه این‌که تخم مرغ آن جایی که تحویل می‌گیرند با آنجایی که به مردم تحویل می‌دهند ۴۵ هزار تومان تفاوت قیمت داشته باشد هم مردم هم دولت هر دو باید با هم عمل کنند.
منبع: ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.