کد خبر : 5819
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 16:24

اسماعیل گرامی‌مقدم، قائم مقام حزب اعتمادملی:

دولت رئیسی درک درستی از مسائل اقتصادی نداشتند که منکر وابستگی پرونده هسته‌ای به اقتصاد شدند

دولت رئیسی درک درستی از مسائل اقتصادی نداشتند که منکر وابستگی پرونده هسته‌ای به اقتصاد شدند

قائم مقام حزب اعتمادملی می گوید: دولت آقای رئیسی و شخص آقای رئیسی آن زمان یا درک درستی از مسائل اقتصادی نداشتند که این وابستگی پرونده هسته‌ای به اقتصاد ما چقدر است یا واقعاً ناصادقانه با مردم برخورد کردند.

اقتصاد پرس؛ اسماعیل گرامی‌مقدم قائم مقام حزب اعتمادملی می گوید: جناب آقای رئیسی می‌فرمایند- که تمام مشکلات را به تحریم‌ها گره نزنیم و اساساً می‌شود سیاست خنثی کردنِ تحریم‌ها را در پیش بگیریم- با صراحت عرض کردم که خیر آقای رئیسی اتفاقاً همه مسائل کشور گره خورده به خصوص مسائل اقتصادی و تحریم‌ها.

آقای رئیسی یا درک درستی از مسائل اقتصادی نداشتند که منکر وابستگی پرونده هسته‌ای به اقتصاد شدند یا ناصادقانه با مردم برخورد کردند

آن زمان بحث‌هایی هم می‌شد که می‌گفتند حال که دلار تحریک‌کننده افزایش قیمت و تورم در کشور است، خب در حقیقت ارز مبادلاتی را تغییر می‌دهیم و به جای دلار، از یورو استفاده می‌کنیم. بعدها گفتند روبل و یوآن چین و دیدیم که اینها واقعاً خارج از مسائل علمی اقتصاد است، چون در اقتصاد فرقی نمی‌کند، اگر ارزش پول یک کشوری پایین افتاد در مقابل ین ژاپن، رینگیت مالزی و همه ارزهای دنیا ریزش پیدا می‌کند و دیدیم که این اتفاق افتاد و استفاده از ارز دیگر هیچ تاثیری نداشت. دولت آقای رئیسی و شخص آقای رئیسی آن زمان یا درک درستی از مسائل اقتصادی نداشتند که این وابستگی پرونده هسته‌ای به اقتصاد ما چقدر است یا واقعاً ناصادقانه با مردم برخورد کردند. اینها انباشته شد و این دیگر نه تقصیر جریانات سیاسی است نه اصلاح‌طلب و مردم. کاملاً روشن است که مقصر کیست و بایستی در این قضیه تصمیم‌گیری می‌شد، نشد و به هر دلیلی این اتفاقات رخ داد. این نارضایتی‌ها باعث شد مردم در دو انتخابات که قهرشان محسوس باشد. در انتخابات ۹۸، ۴۲ درصد مردم در انتخابات مجلس شرکت کردند و ۴۸ درصد بر اساس آمارهای وزارت کشور خودمان شرکت نداشتند؛ ریزش آرا داشتیم و ریزش آرا به نفع براندازها بود و در سبد آنها رفت نه در سبد اصولگرایان.
با حذف جریان‌های سیاسی از عرصه رقابت انتخاباتی نارضایتی انباشت شد و تراکم آن در کف خیابان خود را نشان داد

*از یک طرف هم بخشی از حاکمیت با مشارکت پایین موافق است، یعنی عملاً اعلام می‌کنند این به نفع جریان اصولگرا خواهد بود که انتخابات در کمترین مشارکت برگزار شود، آن جماعتی که باید رأی مورد نظرشان را بدهند، تحت هر شرایطی این کار را می‌کنند و کاندیدایشان هم درمی‌آید؛ یعنی می‌خواهم بگویم عملاً خروجی‌ای که از انتخابات مجلس در مجلس یازدهم دیدیم، برای این جریان راضی‌کننده بوده است.

/اعتماد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.