کد خبر : 12222
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 11:20

فردا ۹ ایستگاه جدید مترو افتتاح می شود

فردا ۹ ایستگاه جدید مترو افتتاح می شود
همزمان با افتتاح و بهره‌برداری از ۴ ایستگاه جدید و گشایش و راه‌اندازی ۹ کیلومتر مسیر تازه مترو، عملیات حفاری خط ۱۰ مترو نیز فردا (سه‌شنبه ۱۸ مهر) آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: با افتتاح ایستگاه‌های شهر زیبا، شهران و شهید آرمان علی‌وردی (کوهسار) و ۶ کیلومتر مسیر جدید در خط ۶ مترو و ایستگاه میدان کتاب و ۳ کیلومتر مسیر جدید در خط ۷ مترو، ۹ کیلومتر به شبکه ریلی پایتخت نیز افزوده می‌شود و به این ترتیب، بر اساس برآوردهای اولیه، دست‌ کم ۷۰ هزار سفر روزانه به ظرفیت سفرهای مترو اضافه خواهد شد.

شبکه متروی تهران در حال حاضر با ۲۷۴ کیلومتر مسیر و ۱۵۰ ایستگاه به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند که با احتساب ۴ ایستگاه جدید و افزایش ۹ کیلومتر خط جدید مترو، طول خطوط مترو به ۲۸۳ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های مترو به ۱۵۴ ایستگاه می‌رسد و به این ترتیب، محلات پرجمعیت شهر زیبا، شهران و کوهسار در غرب تهران و میدان کتاب در سعادت‌آباد از خدمات مترو برخوردار می‌شوند.

علاوه بر ایستگاه‌ها و خطوط جدید مترو، عملیات حفاری خط ۱۰ مترو به طول ۴۵ کیلومتر شامل ۳۳ ایستگاه نیز آغاز می‌شود که از محله وردآورد در منتهی‌الیه غرب تا فلکه سوم تهرانپارس در منتهی‌الیه شرق تهران امتداد دارد و ۶ منطقه شامل مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۲۲ را تحت پوشش قرار خواهد داد.

عبور ۱۱ ایستگاه از منطقه ۲۲

تعداد جابه‌جایی مسافران این خط در هر ساعت و هر جهت ۲۲ هزار نفر برآورد می‌شود و با توجه به حجم سنگین ترافیک معابر ورودی غرب تهران، بخش غربی این خط از وردآورد تا کوهسار در اولویت راه‌اندازی قرار گرفته است، ضمن اینکه عبور ۱۱ ایستگاه خط ۱۰ از منطقه ۲۲، این منطقه کم‌برخوردار از امکانات حمل و نقل عمومی را به منطقه‌ای برخوردار تبدیل می‌کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، احداث خط ۱۰ مترو، علاوه بر توسعه مترو باعث کاهش ازدحام مسافران در خطوط هفت‌گانه فعلی مترو خواهد شد و به عنوان نمونه، بخشی از مسافران شهر کرج به جای پیاده شدن در ایستگاه‌های صادقیه یا ارم سبز، می‌توانند در ایستگاه کوهسار پیاده شده و با ورود به خط ۶ مترو در سایر خطوط مترو ادامه مسیر دهند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.