کد خبر : 22747
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 10:32

ایران خودرو و سایپا به استقبال گرانی سال آینده رفتند!

ایران خودرو و سایپا به استقبال گرانی سال آینده رفتند!

روزنامه ایران نوشت: خودروسازان برای افزایش قیمت، خیز برداشته‌اند و قطعاً از هر راهی استفاده خواهند کرد تا به افزایش قیمت برسند. به نظر می‌رسد با حمایت شورای رقابت از اقدام خودروسازان در گرانی‌های مکرر، ضروری است سازمان تعزیرات به موضوع ورود و اجازه ندهد روال پیش‌آمده ادامه پیدا کند.

اقتصاد پرس؛ روزنامه دولتی ایران از برنامه‌ خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو در سال آینده خبر داده است.

به گزارش ایران، در حالی که بانک‌مرکزی توانسته نرخ ارز را کنترل و سیاست تثبیت اقتصادی را اجرایی کند، خودروسازان به دنبال بهانه هستند تا قیمت محصولات خود را افزایش دهند و قیمت خودرو در کارخانه و بازار را به هم نزدیک کنند. برای تحقق این امر هم می‌خواستند برای پایان سال‌جاری ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو را ۵ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار به فروش برسانند. این فروش در حالی می‌خواست اجرایی شود که خودروسازان با تعهدات معوق روبه‌رو هستند. در این میان شورای رقابت هم از گرانی خودروها و اقداماتی که خودروسازان انجام می‌دهند، حمایت تمام‌قد می‌کند. اخیراً ایران خودرو و سایپا تلویحاً اعلام کرده‌اند که از سال آینده و با مجوز سازمان حمایت، قیمت محصولات خود را افزایش خواهند داد و به‌روز می‌کنند. شورای رقابت هم این‌گونه اظهارنظر کرده است که فرایندی طبیعی رخ داده است، خودروسازان پس از ارائه صورت‌های مالی و مستندات تغییرات در قیمت نهاده‌های تولید (همچون سایر کالاها)، می‌توانند قیمت محصولات خود را به‌روز کنند.

این روزنامه نوشته است: خودروسازان برای افزایش قیمت، خیز برداشته‌اند و قطعاً از هر راهی استفاده خواهند کرد تا به افزایش قیمت برسند. به نظر می‌رسد با حمایت شورای رقابت از اقدام خودروسازان در گرانی‌های مکرر، ضروری است سازمان تعزیرات به موضوع ورود و اجازه ندهد روال پیش‌آمده ادامه پیدا کند. برای آنکه مردم برای سال جدید دچار مشکل نشوند و قیمت‌ها دستخوش تغییرات مضاعف نشود بایستی نهادهای نظارتی بر وضعیت موجود و زیاده‌خواهی خودروسازان نظارت کنند و اجازه ندهند فضا برای گرانفروشی خودروسازان فراهم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.