کد خبر : 8518
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 23:35

رئیسی: حضور آمریکا در خلیج فارس امنیت ساز نیست

رئیسی: حضور آمریکا در خلیج فارس امنیت ساز نیست
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر آمریکا دست از دخالت در کشورهای منطقه خلیج فارس و مناطق مختلف جهان بکشد وضعیت کشورهابیش از گذشته حسنه خواهد شد، گفت: دخالت و حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس به هیچ‌وجه امنیت‌ساز نیست.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سیدابراهیم رئیسی در نشست با مدیران رسانه‌های آمریکایی در پاسخ به سؤال مدیر شبکه NBC درباره نحوه بهره‌برداری از منابع و دارایی‌های مالی رفع توقیف شده، گفت: مبالغی که تاکنون ظالمانه مسدود شده بود و اکنون در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته، متعلق به مردم است و ما در جهت رفع نیاز مردم استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال مدیر رویترز درباره توافق‌نامه ۲۰۱۵ هسته‌ای و گفت‌وگوی تهران و واشنگتن، اظهار کرد: در موضوع هسته‌ای، آمریکا، اروپا و جمهوری اسلامی ایران تعهداتی را برعهده داشتند که براساس گزارش آژانس ایران به تعهدات خود پایبند بوده و در مقابل آمریکا نقض پیمان و میثاق‌شکنی کرده است و اروپا نیز به تعهدات خود عمل نکرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بیش از ۱۵ بار اعلام کرده است که ایران در صنعت هسته‌ای خود هیچگونه انحرافی نداشته و صنعت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.

نظارت دوربین ها و بازرسان آژانس در صنعت هسته ای

رئیسی ادامه داد: دوربین‌های آژانس نظارت الکترونیکی خود را دارند و بازرسان آژانس در نظارت‌های خود تأیید کرده‌اند که تاکنون هیچ انحرافی در صنعت هسته‌ای ایران رخ نداده است، با این تفاسیر آمریکا باید پاسخ بدهد که چرا تحریم‌ها و فشارها را بر ایران اعمال می‌کند؟

وی در پاسخ به سردبیر مجله نیوزویک درباره آینده روابط منطقه‌ای ایران با کشورهایی همچون عربستان، مصر، اردن و امارات، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به عربستان و امارات سیاست همسایگی است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم ارتقای روابط با کشورهای همسایه است، گفت: بنای ارتباط با تمامی کشورهای همسایه را داریم؛ اگر اخلالی در برخی موارد وجود داشته به علت دخالت بیگانگان بوده است.

رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: اگر آمریکا دست از دخالت در کشورهای منطقه خلیج فارس و مناطق مختلف جهان بکشد و به امور داخلی خود بپردازد، قطعا وضعیت کشورها و ارتباط آن‌ها بیش از گذشته حسنه خواهد شد و ارتقا خواهد یافت، دخالت و حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس به هیچ‌وجه امنیت‌ساز نیست.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.