کد خبر : 5411
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 11:45

وزیر نفت: ۴۰ درصد به تولید نفت ایران اضافه شده است

وزیر نفت: ۴۰ درصد به تولید نفت ایران اضافه شده است
وزیر نفت گفت: با افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت نزدیک ۴۰ درصد به تولید نفت ایران اضافه شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جواد اوجی، وزیر نفت گفت: رهبر انقلاب فرمودند که افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت باید منجر به افزایش رشد تولید بشود. با افزایش سرمایه‌گذاری نزدیک ۴۰ درصد به تولید نفت ایران اضافه شده است.

او گفت: با افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی که چند روز پیش انجام شد.با ظرفیت بین ۷ تا ۱۰ میلیون کار را شروع کردیم و با افزایش تعداد چاه‌ها تا ۵۰ میلیون مترمکعب خواهیم رسید.

وزیر نفت: در میدان مشترک پارس جنوبی، آن طرف مقابل ما شرکت‌های قوی بین‌المللی بدون هیچ محدودیتی حضور دارند. این طرف، ما تحت تحریم‌های شدید هستیم؛ ولی با همه‌ی این وجود ما تولیدمان از میدان پارس جنوبی از کشور همسایه جلوتر است.

با راه اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی توانستیم خودمان به تولید برسیم

اوجی گفت: یکی از کار‌های اصلی این دولت افزایش طرح‌های نیمه تمام و شناسایی طرح‌هایی که در گذشته مغفول مانده بود

به گفته وزیر نفت: تولید نفت کشور بین دومیلیون ۲۰۰ تا دومیلیون ۳۰۰ هزار بشکه بود که امروز این تولید به دومیلیون ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است. همچنین در بحث گازرسانی توانستیم با راه اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی توانستیم خودمان به تولید برسیم.

اوجی گفت: طرح فاز ۱۱ پارس جنوبی ۲۰ بیست سال روی زمین مانده بود. دولت به دولت و قرارداد به قرارداد دست به دست شد. هیچ اتفاق خاصی نیفتاد. آخرینش قرارداد توتال بود که ۴.۸ میلیارد دلار برای توسعه کل فاز ۱۱ قرارداد بسته بودند.

او گفت: ۴۰ میلیون افزایش گاز در کشور در این دولت در کشور اتفاق افتاده است به طوری که این رقم در سال‌های گذشته معمول مانده بود و ۵۰ درصد به ظرفیت گازرسانی کشور افزوده شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.