کد خبر : 22675
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 - 10:38

قیمت واقعی دلار چند تومان است؟

قیمت واقعی دلار چند تومان است؟

عضو اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: اعتقاد دارم نرخ ۵۴، ۵۵ هزار تومان برای دلار، نرخ مناسبی در شرایط کنونی است.

سعید اشتیاقی، عضو اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به این‌که من سیاست تثبیت نرخ ارز را به طور صددرصد تایید نمی‌کنم، تصریح می‌کند: ما به‌عنوان کاسب دوست داریم با یک مبلغی مثل ۵۰ هزار تومان ارز بخریم، با ارز ۵۰ هزار تومان هم کالا بفروشیم و ۵۰ هزار تومان هم پولش را دوباره از مردم بگیریم.

به گزارش خبرآنلاین، وی با بیان این‌که در یک سال گذشته این اتفاق افتاد و سیاست تثبیت موفق بود، می‌گوید: البته در برهه‌ای که بانک مرکزی می‌گوید نرخ تورم ۴۰ درصد است و پایه پولی ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده، ما هم نظرمان این بود که باید ۱۰ درصد روی قیمت ارز می‌آمد.

عضو اتاق بازرگانی ایران و چین می‌افزاید: این‌گونه اختلاف بین ارز نیمایی و بازار آزاد کمتر می‌شد، تقاضاهای فیک از سر نیما برداشته می‌شد و این موضوع برای بخش تولید هم خیلی خوب بود و تولیدکننده ارز خود را راحت‌تر دریافت می‌کرد.

اشتیاقی عنوان می‌کند: با همه این تفاسیر البته در رابطه با بازار ارز باید اتفاقات منطقه را هم در نظر بگیریم که در تلاطم‌های بازار ارز اثر داشته است.

عضو اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح می‌کند: در مجموع من اعتقاد دارم نرخ ۵۴، ۵۵ هزار تومان برای دلار، نرخ مناسبی در شرایط کنونی است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.