کد خبر : 11386
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 11:36

اوجی خبر داد؛

کشف چهار میدان نفتی و گازی در کشور

کشف چهار میدان نفتی و گازی در کشور
وزیر نفت از کشف چهار میدان نفتی و گازی جدید با عملیات اکتشافی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جواد اوجی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهار میدان نفتی و گازی با عملیات اکتشافی که در سراسر کشور انجام شده است، کشف شد.

وی افزود: میزان کشف در حوزه نفت و گاز بالغ بر ۲.۶ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع یعنی هم نفت و هم گاز قابل استحصال طی این دو سال بوده است.

وزیر نفت بیان کرد: چهار میدان نفتی و گاز شامل میدان گازی چشمه‌شور در شمال شرق کشور در استان خراسان رضوی، میدان نفتی ایلکان یا ایرکان در استان گلستان، میدان نفتی تنگو و گناوه در استان بوشهر هستند.

اوجی ادامه داد: با عملکرد اکتشاف طی ۲ سال فعالیت دولت مردمی چهار میدان نفتی و گازی که حجم نفت و گاز قابل استحصال، ۲.۶ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع است انجام یا کشف شد.

عربستان، کویت، امارات و قطر جایگاه نخست اکتشاف را دارد

وی عنوان کرد: ضریب جایگزینی ۷۸ درصد در بخش هیدروکربن مایع را در دولت مردمی داشتیم. این بدان معنی است که اگر ۱۰۰ بشکه نفت و میعانات گازی تولید شده که این تولید یا برای مصرف و یا صادرات بوده است، ۷۸ بشکه آن توسط کشف‌های جدید جایگزین شده است.

وزیر نفت ادامه داد: همچنین افزایش بیش از ۳۰۰ درصد انجام عملیات لرزه‌نگاری سه‌بعدی نسبت به کل چهار سال دولت دوازدهم را داشته‌ایم.

اوجی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه نظیر عربستان، کویت، امارات و قطر جایگاه نخست اکتشاف را دارد. کسب ضریب موفقیت اکتشافاتی ایران ۱۰۰ در صد است.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.