کد خبر : 17553
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 9:23

رئیس جمهور آمریکا “وضعیت اضطراری درباره ایران” را تمدید کرد

رئیس جمهور آمریکا “وضعیت اضطراری درباره ایران” را تمدید کرد
رییس جمهور آمریکا در پیامی به کنگره اعلام کرد که به دلیل عادی نشدن روابط با جمهوری اسلامی ایران، وضعیت اضطرار ملی را در ارتباط با ایران یک سال دیگر تمدید می‌کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا فرمان «وضعیت اضطراری ملی درباره جمهوری اسلامی ایران» را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد و این وضعیت پس از ۱۴ نوامبر ۲۰۲۳ نیز ادامه می‌یابد.

بایدن در پیامی به کنگره که متن مکتوب آن در وبگاه کاخ سفید منتشر شده است، گفت که وضعیت اضطراری ملی درباره ایران که ابتدا در سال ۱۹۷۹ با فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰ رییس‌جمهور آمریکا اعلام شده بود، به مدت یک سال دیگر باید تمدید شود.

طبق پیام بایدن به کنگره، او این تصمیم را بر این اساس گرفته است که «روابط با جمهوری اسلامی ایران هنوز عادی نشده و اجرای توافقات به تاریخ ۱۹ ژانویه ۱۹۸۱ با جمهوری اسلامی همچنان در حال انجام است.»

بایدن همچنین به کنگره گفت که حفظ مفاد این اعلامیه اضطراری ملی را «ضروری» می‌داند و بر «نگرانی‌های پابرجا» در روابط جمهوری اسلامی ایران و آمریکا تاکید می‌کند.

«جیمی کارتر رئیس جمهور» وقت آمریکا فرمان شماره ۱۲۱۷۰ را برای اعلام وضعیت اضطراری ملی علیه جمهوری اسلامی، پس از تسخیر لانه جاسوسی در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ امضا کرد.
«بیل کلینتون» نیز فرمان شماره ۱۲۹۵۷ را در تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۹۵ علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرد که این فرمان‌ها از آن پس، توسط روسای جمهوری بعدی آمریکا علیه ایران تمدید شدند.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.