کد خبر : 15894
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 9:57

آمریکا نیروی نظامی به فلسطین و غزه ارسال نخواهد کرد

آمریکا نیروی نظامی به فلسطین و غزه ارسال نخواهد کرد
در بحبوحه تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها در اراضی اشغالی، معاون رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که واشنگتن هیچ قصدی برای اعزام نیروی نظامی به غزه یا فلسطین اشغالی ندارد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ «کامالا هریس» معاون «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه آمریکایی «سی بی اس» تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا، قطعاً هیچ قصدی برای اعزام نیروی نظامی به اراضی اشغالی و غزه ندارد.

وی در این برنامه که روز یکشنبه به وقت محلی پخش شد، در خصوص برنامه واشنگتن برای اعزام نیرو به اراضی اشغالی برای کمک به رژیم صهیونیستی در نبرد با فلسطینیان گفت: «ما قطعاً برای اعزام نیروی رزمی به اسرائیل یا غزه، هیچ قصد و برنامه‌ای نداریم. تمام».

معاون بایدن که در جلسات توجیهی و تماس‌های تلفنی در خصوص بحران فعلی در غرب آسیا حضور دارد، بر موضع و رویکرد دولت بایدن در خصوص تحولات اخیر در اراضی اشغالی تأکید کرد و گفت که «واشنگتن از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند اما در عین حال خواستار محافظت از جان غیرنظامیان است».

وی ادامه داد: «طبق اکثر برآوردها، دست‌کم یکهزار و ۴۰۰ اسرائیلی مرده‌اند. اسرائیل بدون شک، حق دفاع از خود دارد».

هریس در ادامه با ژستی انساندوستانه بین حماس و فلسطینیان تفاوت قائل شد و گفت: «با این‌حال، مهم است که تداخلی بین حماس و فلسطینیان صورت نگیرد. فلسطینیان شایسته هستند که به صورت مساوی از ایمنی و امنیت، آزادی اراده و عزت برخوردار باشند و ما به وضوح مشخص کرده‌ایم که قوانین جنگی باید رعایت شود و کمک‌های انساندوستانه جریان داشته باشد».

بایدن خواستار تسریع ارسال کمک های بشردوستانه به غزه شد

مقام‌های آمریکایی در خصوص تحولات غزه رویکردی متناقض در پیش گرفته‌اند و در عین حال که مدعی هستند، جان فلسطینیان برایشان اهمیت دارد، از طرف دیگر برای رژیم جعلی حق دفاع از خود قائل می‌شوند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در گفت‌وگو با سران جهان، خواستار تسریع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

روز گذشته، بایدن با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر درباره لزوم تداوم جریان کمک‌های انساندوستانه به غزه گفت‌وگو کرد و بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان تأکید کرد.

تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و تشدید حملات هوایی این رژیم در غزه موجب شهادت هزاران فلسطینی و وخامت بحران انسانی در قلمرو فلسطینیان در غزه شده است.

کامالا هریس در بخشی از مصاحبه خود همچون دیگر همکاران آمریکایی‌اش لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و هشدارهای بایدن در خصوص لزوم عدم مشارکت ایران در درگیری‌های غزه را تکرار کرد و گفت: «یک کلمه، خیلی سرراست، نکنید».

بایدن بسیار سرزنده است و برای انتخاب مجدد شرکت خواهد کرد

در بخش دیگری از مصاحبه، هریس سوالاتی در مورد احتمال عدم حضور بایدن در روز انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده را رد کرد و گفت زمانی برای گمانه‌زنی در مورد این‌که کدام نامزد دموکرات ممکن است جایگزین او شود، ندارد.

او در این خصوص توضیح داد: «من قصد ندارم در این فرضیه‌ها و گمان‌ها وارد شوم زیرا جو بایدن بسیار سرزنده است و برای انتخاب مجدد شرکت خواهد کرد».

وی در بخش پایانی مصاحبه خود در این خصوص ادامه داد: «چیزهای زیادی را از افراد زیادی می‌شنوم اما بگذاریم فقط به شما بگویم که من بر روی کارم متمرکزم. واقعاً همینطورم. دموکراسی ما جاری است و صادقانه بگویم، وقتی رئیس‌جمهوری داریم که برای انتخاب مجدد نامزد شده است، زمانی برای درگیر شدن در بازی‌های حدس و گمان و بازی‌های داخلی ندارم».

پیش از رسیدن بایدن به ریاست جمهوری گمانه‌زنی‌ها درباره زوال عقل او مکرراً از سوی جمهوری‌خواهان مطرح می‌شد. گاف‌های متعدد او پس از رسیدن به ریاست جمهوری نگرانی مقامات و مردم آمریکا از توانایی اداره امور توسط رئیس جمهور کشورشان را دوچندان کرده است و بسیاری تردید دارند که او بتواند برای یک دوره چهارساله دیگر به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا ادامه دهد.

منبع: فارس

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.