کد خبر : 20189
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 9:57

کاخ سفید: دیگر هیچ پولی برای کمک به اوکراین نداریم

کاخ سفید: دیگر هیچ پولی برای کمک به اوکراین نداریم

کاخ سفید به کنگره هشدار داد: دیگر نه زمان و نه پول در اختیار دارد که برای مقابله با روسیه به اوکراین بدهد.

گاردین نوشت: کاخ سفید در بیانیه‌ای هشدار داد: دیگر هیچ پولی در اختیار دولت نیست که به اوکراین بدهد، مگر اینکه کنگره برای تأیید بودجه و حمایت بیشتر اقدام کند.

این هشدار که روز دوشنبه در نامه ای به رهبران کنگره صادر شد، نشان می دهد که چگونه دولت پیش از این حدود ۱۱۱ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین تخصیص داده است. یکی از مدیران در کاخ سفید هشدار داد: بدون اقدام کنگره، تا پایان سال منابع برای تهیه تسلیحات و تجهیزات بیشتر برای اوکراین و تهیه تجهیزات از انبارهای نظامی ایالات متحده تمام خواهد شد.

آخرین درخواست پول پس از آن صورت گرفت که کاخ سفید از کنگره درخواست کرد تا در ماه اکتبر به درخواست کمک مالی ۱۰۰ میلیارد دلاری کمک کند، با این استدلال که این درخواست «امنیت ملی ما را ارتقا می دهد و از متحدان و شرکای ما حمایت می کند».

در این درخواست امنیت مرزی، متحدان در هند و اقیانوس آرام، اسرائیل و اوکراین مشخص شده است. حدود ۶۱ میلیارد دلار پول برای اوکراین در نظر گرفته شده که شامل ۳۰ میلیارد دلار برای ذخیره مجدد تجهیزات وزارت دفاع است که پس از حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ برای حمایت از این کشور ارسال شد.

گفتنی است بسته پیشنهادی ۱۰۶ میلیارد دلاری کاخ سفید که شامل ۶۱ میلیارد دلار اعطای کمک به اوکراین است، با مخالفت جدی جمهوری‌خواهان افراطی مجلس نمایندگان که مواضعی نزدیک به رئیس‌جمهور سابق این کشور دونالد ترامپ دارند، مواجه شده است.

/شفقنا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.