کد خبر : 10304
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 18:17

اولین جلسه استیضاح جو بایدن کلید خورد

اولین جلسه استیضاح جو بایدن کلید خورد
کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا امروز (پنجشنبه) اولین جلسه استماع مربوط به استیضاح «جو بایدن»، رئیس‌جمهور این کشور را برای تحقیقات بیشتر نسبت به فعالیت‌های کیفری پسرش «هانتر بایدن» و معاملات تجاری خارجی او آغاز خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این جلسه استماع ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در کنگره آغاز خواهد شد و سه شاهد از جمله «ایلین اوکانر» دستیار سابق دادستان کل ایالات متحده در بخش مالیات وزارت دادگستری، «جاناتان تورلی» استاد دانشکده حقوق در جورج‌واشنگتن و «بروس دوبینسکی» حسابدار و مسئول بررسی جرائم مالی در این جلسه حضور خواهند داشت.

این تحقیقات مربوط به استیضاح که در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) توسط «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام شد، بر اساس تحقیقات قبلی کمیته مجلس نمایندگان پیرامون خانواده بایدن خواهد بود.

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا درباره رشوه‌های خارجی و نفوذی که خانواده بایدن در برخی نهادها در کشورهایی نظیر اوکراین و چین داشته، تحقیق می‌کند. بایدن این مسئله را که با پسرش در مورد تجارت‌های خارجی گفت‌وگو کرده، رد می‌کند.

روز سه‌شنبه، کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا با استناد به سوابق بانکی فاش کرد که هانتر بایدن در سال ۲۰۱۹ دو پرداخت از سوی چین به مبلغ ۲۶۰ هزار دلار دریافت کرده و منزل جو بایدن در ایالت دلاور به عنوان «آدرس ذینفع» ذکر شده است.

مک‌کارتی با اشاره به شواهد جدید گفت که درخواست استیضاح جو بایدن توسط جمهوری‌خواهان کل حقیقت را افشا خواهد کرد.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.