کد خبر : 17937
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 - 17:44

بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع:

گرانی‌ها غیرقابل توجیه است، ناچار شویم وزیر صمت را هم استیضاح می‌کنیم، با کسی تعارف نداریم!

گرانی‌ها غیرقابل توجیه است، ناچار شویم وزیر صمت را هم استیضاح می‌کنیم، با کسی تعارف نداریم!

یک نماینده مجلس درباره عملکرد وزیر صمت گفت: با هیچ کسی تعهدی نداریم و عقد اخوت نبسته‌ایم. اگر ایشان هم این حوزه را اینطور رها شده ببیند و هیچ خروجی نداشته باشد ما به خاطر مردم ناچاریم به استیضاح کنیم ورود کنیم؛ چراکه ایشان هم فرصت کافی را داشتند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بهزاد رحیمی عضو کمیسیون صنایع در رابطه با ضرورت نظارت بر بازار کالاهای اساسی، گفت: برای پایش بازار، نباید فقط به سامانه و سیستم اتکا کنیم بلکه باید نظارت میدانی وجود داشته باشد؛ اما متاسفانه وزارت صمت و سازمان حمایت اصلا معتقد به حضور در بازار نیستند؛ بلکه سامانه ای را تعریف کرده اند و به سامانه اتکا می کنند و عملا خروجی را نمی بینیم که مردم به طور ملموس نتیجه را احساس کنند.

بخش هایی از گفت وگوی رحیمی را در ادامه می خوانید:

عرضه کالا مشکلی ندارد ولی ناهماهنگی در قیمت‌گذاری وجود دارد. آشفتگی در بازار ناشی از عدم ورود و نداشتن متولی خاص است. دولت فکر می کند که می تواند این مساله را با تاسیس وزارت بازرگانی حل کند ولی با این ساختاری که دارد، عملا کاری از پیش نمی رود و نارضایتی به قوه خود باقی است.
۲ ماه است که نوسانات شدیدی نداشتیم و ثبات نسبی حاکم است نه آنقدر رشد قیمت ارز را داشتیم که موجب تفاوت قیمت شود و نه کاهشی وجود داشت. کالاهای اساسی ما بیشتر متکی به تولید داخل است، بنابراین مشکل ارزی نیست بلکه به مشکل نظارت و عدم شفاف سازی و بهره برداری از شبکه توزیع بر می گردد.
قرار بود از بستر شبکه های خرده فروشی و فروشگاه‌ها برای کالاهای اساسی به قیمت یکسان استفاده کنیم که متاسفانه در این زمینه توفیقی حاصل نشده است و مجلس به این مساله معترض است.
مردم فعلا به دنبال ثبات هستند ما نمی‌توانیم کاهش قیمت زیادی را پیش بینی کنیم. مردم انتظار ثبات دارند ولی صنایع لبنی به ۱۰۰ درصد افزایش قیمت خود رسیده است. لوازم خانگی و کالاهای اساسی هم نباید افزایش قیمتی بیش از این داشته باشد؛ ولی ثباتی نمی بینیم و قیمت ها مرتبا در حال افزایش است.
با هیچ کسی تعهدی نداریم و عقد اخوت نبسته‌ایم. اگر ایشان هم این حوزه را اینطور رها شده ببیند و هیچ خروجی نداشته باشد ما به خاطر مردم ناچاریم به استیضاح کنیم ورود کنیم؛ چراکه ایشان هم فرصت کافی را داشتند.

منبع: شفقنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.