کد خبر : 8373
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 10:19

توصیه های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی

توصیه های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی
با توجه به شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس پیش بینی می‌شود حجم ترافیک در شهر‌ها افزایش یابد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سرهنگ شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اظهار کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس پیش بینی می‌شود حجم ترافیک در شهر‌ها افزایش یابد. این افزایش میزان ترافیک در معابر شهری بر ساعات سفر‌های درون شهری تأثیر گذاشته و باعث طولانی شدن زمان سفر‌ها می‌شود. پیش بینی می‌گردد در ایام بازگشایی مدارس ترافیک صبحگاهی ۲۰ تا ۳۰ درصد در کلانشهر‌ها افزایش یابد و شناور سازی ساعات کاری می‌تواند کمک موثری بر بهبود جریان ترافیک صبحگاهی خواهد داشت.

وی گفت: بهترین راهکار برای رسیدن سریع‌تر به مقصد و کاهش ترافیک در این ایام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است. برخی از والدین دانش آموزان برای بردن فرزندانشان از خودرو‌های خود استفاده می‌کنند؛ تجمع این خودرو‌ها در ساعت شروع و خاتمه مدارس باعث ایجاد گلوگاه‌های ترافیکی و انسداد در معابر گشته و وضعیت ترافیکی نابسامانی را ایجاد می‌کند. ازدحام و ترافیک سنگین در محدوده مدارس باعث اضطراب خود دانش آموزان نیز می‌شود، به رانندگان توصیه داریم خودرو خود را در محل‌های مناسب و بدون ایجاد مشکل تردد برای سایر رانندگان متوقف ساخته و فرزندان خود را به داخل مدرسه هدایت کنند.

سرهنگ شیرانی بیان کرد: لازم است قبل از شروع سال تحصیلی توصیه‌های مهم پلیس راهور مدنظر والدین قرار گرفته تا انشاالله بدون کوچک‌ترین نگرانی و حادثه سپری شود. لازم است والدین، فرزندان خود را با تابلو‌های راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را آموزش و به صورت عملی هم با آنان تمرین کنید. در صورت استفاده فرزندتان از سرویس مدارس، مسائل مهمی مانند سوار یا پیاده شدن فقط در هنگام توقف کامل سرویس مدرسه، سوار و پیاده شدن صرفاً از درب سمت پیاده رو، بیرون نبردن سر و دست از پنجره، عدم عبور از سمت جلوی سرویس مدارس برای گذر از عرض خیابان و سایر خودرو‌های بزرگ به علت نداشتن میدان دید کافی رانندگان عبوری را در چند نوبت به کودکان آموزش دهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.