کد خبر : 11498
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 21:55

تپسی اعلام کرد؛

تا پایان ماه می توانید از سفر رایگان برای رساندن فرزندتان به مدرسه استفاده کنید

تا پایان ماه می توانید از سفر رایگان برای رساندن فرزندتان به مدرسه استفاده کنید
یک شرکت تاکسی اینترنتی که علی رغم وعده و دریافت هزینه، نتوانسته برای بخشی از مشتریان خود سرویس مدارس را تامین کند، توضیحاتی درباره راه‌اندازی این سرویس داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در روزهای اخیر گزارش‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد یک سکوی تاکسی اینترنتی که شهریور اعلام کرده بود اقدام به عرضه خدمات سرویس مدرسه خواهد کرد، با وجود دریافت وجه، به دلیل کمبود راننده نتوانسته این خدمات را ارائه دهد، بنابراین متقاضیان این سرویس با سردرگمی و بلاتکلیفی مواجه شده‌اند.

حالا این شرکت در جوابیه‌ای توضیحاتی ارائه کرده است. در این جوابیه آمده است:

«علیرغم تلاش‌های تیم شرکت تا امروز و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، تنها موفق شدیم سرویس مدرسه را برای بخشی از دانش‌آموزان مهیا کنیم و متاسفانه، قادر به ارائه سرویس برای همه دانش‌آموزان ثبت‌نامی نیستیم. این موضوع طی دو روز گذشته به تمامی والدینی که موفق به ارائه سرویس به آنها نشدیم اطلاع‌رسانی شد.

ما انتظارات و نگرانی‌های والدین را درک می‌کنیم و ضمن قبول مسئولیت این اتفاق، عمیقا از والدینی که موفق به ارائه خدمت به فرزندان‌شان نشده‌ایم پوزش می‌خواهیم. همچنین، خود را موظف می‌دانیم در کنار بازپرداخت تمام هزینه‌ها، تا پایان مهرماه امکان جابه جایی دانش‌آموزان با تاکسی اینترنتی را به صورت رایگان فراهم کنیم تا فرصتی برای جایگزین کردن سرویس داشته باشند.

پیچیدگی عملیاتی سرویس مدارس

ورود این شرکت به حوزه سرویس مدرسه، با هدف کمک به والدین برای رفع دغدغه‌های موجود و ایجاد تحول در بخش سنتی سرویس مدارس از طریق حذف واسطه‌ها بود. نیازی که استقبال والدین از آن نشان داد به درستی شناسایی شده، اما آنچه به درستی انجام نشده بود، پیش‌بینی ما از پیچیدگی‌های این سرویس و ظرافت‌های عملیاتی مربوط به آن بود. از مهم‌ترین پیچیدگی‌های این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش تقاضا: تعداد تقاضا به ویژه در هفته آخر شهریور افزایش بسیار زیادی پیدا کرد. این اتفاق دو دلیل عمده داشت: ۱)مشخص شدن تعرفه‌ها از سمت شورای شهر در هفته آخر شهریور و فاصله تعرفه سرویس مدارس با سرویس این شرکت تاکسی اینترنتی ۲)تعیین تکلیف سرویس در برخی مدارس و عدم ارائه سرویس به بخشی از دانش‌آموزان.

محدودیت‌ها و چالش‌های ناوگان: ما برای ارائه این سرویس امکان استفاده از کل ناوگان فعال شرکت را نداشتیم. چرا که طبق آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزان، رانندگان سرویس مدارس باید مدارک اضافه‌تری نسبت به رانندگان فعال در تاکسی‌های اینترنتی داشته باشند. بدقولی برخی نهادهای مسئول برای کمک به تامین ناوگان هم این پیچیدگی را تشدید کرد.

بی نظمی رانندگان سرویس ها

از سوی دیگر، رانندگانی که در این سرویس ثبت‌نام کرده و فعال شدند نیز در عمل، اقدام به کنسل کردن سرویس یا بی‌نظمی در رفت و آمد می‌کردند که می‌توانست باعث ایجاد مسائلی برای دانش‌آموزان با سنین پایین‌تر شود. برای رفع این مساله، ما تلاش کردیم با آموزش رانندگان، افزایش معنادار درآمد راننده در سرویس مدرسه، معاف کردن رانندگان سرویس مدرسه از کمیسیون سایر سفرهایشان و ارائه مشوق‌هایی از این دست، آنها را به انجام سرویس ترغیب کنیم اما این اقدامات کافی نبود.

عدم امکان آزمون و خطا: در ارائه محصولات نوآورانه، معمولا زمانی برای آزمون و خطا و بهبود تدریجی محصول وجود دارد. اما با توجه به حساسیت این سرویس و دانش‌آموزان، ما فرصتی برای آزمون و خطا کردن نداشتیم و نداریم و باید در مدت مشخص شده، نسبت به ارائه سرویس اقدام می‌کردیم.

با توجه به پیچیدگی‌های فوق، تصمیم گرفتیم در سال جاری، با تمرکز بر ارائه سرویس به بخشی از دانش‌آموزان و حل چالش‌های موجود، زمینه را برای ارائه سرویس مطمئن‌تر در آینده فراهم کرده و با راه‌حل کامل‌تری در خدمت تمام والدین باشیم.

در انتها، ضمن عذرخواهی مجدد از والدین، به اطلاع می‌رسانیم برای تسریع در بازگشت مبلغ پرداختی، والدین می‌توانند با اعلام شماره کارت از طریق لینکی که برای آنها از طریق پیامک ارسال شده است، وجه پرداختی خود را ظرف ۷۲ ساعت کاری، به صورت کامل از ما دریافت کنند. همچنین، والدین می‌توانند از طریق کدی که در پیامک برای آنها ارسال شده است، تا پایان مهر از سفر رایگان این شرکت برای رساندن فرزندشان به مدرسه استفاده کنند. در این مسیر، تیم پشتیبانی نیز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به والدین خواهد بود.»

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.