کد خبر : 9429
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1402 - 12:02

هنوز قرار داد سرویس مدارس اعلام نشده است

هنوز قرار داد سرویس مدارس اعلام نشده است
مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران گفت: از کل هزینه اخذ شده برای سرویس مدارس ۴۰ درصد سهم راننده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مهدی گلشنی، مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران گفت: قیمت‌های غیررسمی سرویس مدارس را ما هم دیده‌ایم. در بحث کمیته حمل و نقل و ترافیک موضوعات مختلفی را دنبال کرده‌ایم که یکی از موضوعات مطروحه سرویس مدارس بود و سازمان تاکسیرانی این موضوع را بر عهده دارد.

وی افزود: برای بحث سرویس مدارس باید بستری آماده باشد که هر ساله وزارت کشور سامانه سپند را آماده می‌کند و با آئین نامه‌هایی که وضع می‌شود شرکت‌ ها ثبت نام می‌ کنند و احراز هویت آنها توسط سازمان تاکسیرانی بررسی می‌ شود.

گلشنی ادامه داد: امسال آئین نامه جدیدی در حال تدوین بود و خیلی امیدوار نبودیم که به امسال برسد ولی ۱۴ شهریور مصوب شد و با تاخیر هم ابلاغ شد. اما در سازمان تاکسیرانی از ۱۵ شهریور ثبت نام شرکت ها را شروع کردند و مراحل احراز صلاحیت آنها صورت گرفت.

گلشنی با بیان اینکه این سرویس مدارس برای مدارس معمولی و استثنایی استفاده می شود، گفت: تا چند روز آینده احراز صلاحیت رانندگان به اتمام می رسد و قراردادها در سامانه سپند بارگذاری می شود تا والدین قرارداد خود را منعقد کنند.

قراردادهایی با قیمت مصوب

وی گفت: شورای اسلامی شهر تهران هر سال رقمی را مصوب می کند و قراردادهایی که مصوب می شود باید با این قیمت انجام شود و قراردادهای سرویس مدارسی که بالاتر از این رقم باشد برای ما قابل قبول نیست. کارشناسی که در شورا انجام می شود بر اساس یک فرمولی است و منطقه به منطقه متفاوت است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در حال بررسی تخلفات صورت گرفته در هزینه سرویس مدارس هستیم تا با آنها برخورد کنیم. مسئولیت ۱۰۰ درصدی سرویس مدارس بر عهده شهرداری نیست.

مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران گفت: آئین نامه سرویس مدارس ۱۴ شهریور تصویب و حدود ۲۴ و ۲۵ شهریور بر روی سامانه بارگذاری شده است. با این وجود احزار هویت رانندگان را انجام دادیم. نوع قرارداد ابتدا باید در سامانه سپند بارگذاری شود و سپس مردم با رانندگان قرارداد ببندند و مقصر اینکه برخی از مردم قرارداد با رانندگان سرویس مدارس با مبالغ بالا بسته اندشهرداری نیست.

از کل هزینه سرویس مدارس ۴۰ درصد سهم راننده است

وی افزود: چند روز است که ثبت نام تمام شده و تا ۴ الی ۵ روز آینده احراز هویت رانندگان به اتمام می رسد و ۱۰ روز آینده نوع قرارداد مشخص می شود و امکان عقد قرارداد با والدین وجود خواهد داشت. قرادادهایی که تاکنون بسته شده و با مبالغ بالا هم بوده از طرف شهرداری تهران نبوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تائید این نکته که شهرداری مقرر کرده تمام پول سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی را بدهد، افزود: مقرر بود روز گذشته سامانه برای ثبت نام اولیای این دانش آموزان باز شود ولی نهایتا تا ۳ مهر این سامانه باز می شود ولی این رایگان بودن قطعا اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۴۳ میلیارد برای مدارس استثنایی توسط شهرداری تخصیص داده شده است. از کل هزینه سرویس مدارس ۴۰ درصد سهم راننده تاکسی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.