تابستان بازار کساد خودرو را داغ می کند؟ ۹ خرداد, ۱۳۹۵

در فصل بهار کسادی بازار خودرو راه زمستان سال گذشته را در پیش گرفته و در شرایطی چشم فروشندگان خودرو به فصل تابستان و آغاز سفرهاست که گمانه زنی ها از ادامه رکود در بازار خودرو خبر می دهند.

اقتصادپرس: بازار خودرو که سال سختی را پشت سر گذاشته است حالا چشم به تابستان دوخته تا شاید بتواند برای محصولات خود مشتری پیدا کند.

در فصل بهار کسادی بازار خودرو راه زمستان سال گذشته را در پیش گرفته و در شرایطی چشم فروشندگان خودرو به فصل تابستان و آغاز سفرهاست که گمانه زنی ها از ادامه رکود در بازار خودرو خبر می دهند.

کارشناسان حوزه خرید و فروش خودرو معتقدند رکود در بازار خودرو از دو سال پیش شروع شده و این آشفته بازار در بخش خودروهای وارداتی بیشتر به چشم می خورد و این مساله را می توان از تعطیلی هر روزه نمایشگاههای اتومبیل متوجه شد.

به گفته نمایشگاه داران نیز وضعیت عدم استقبال مردم از خرید خودروهای خارجی به حدی است که بعضی از خودروها تا بیش از ۶ ماه در نمایشگاه می مانند اما خریداری برای آنها وجود ندارد و این مساله سرمایه نمایشگاه دار را خوابانده و بازار را منفعل تر می کند.

در این میان عدم استقبال مردم از خرید خودرو به کمبود نقدینگی در بازار نسبت داده می شود؛ در حال حاضر کمبود نقدینگی مشهود است و در صورت وجود پول در دست مردم آن را برای خرید اتومبیل که هر روز اخبار ضد و نقیضی در مورد آن منتشر می شود صرف نمی کنند.

به همین جهت مردم ترجیح می دهند پول خود را در بانک سرمایه گذاری کرده و سود مشخص بگیرند تا اینکه وارد بازاری شوند که ورود سرمایه به آن ریسک دارد.

طبق گفته های فعالین بازار در حال حاضر مردم عموما به تعویض خودروهای خود روی آورده اند و خرید و فروش خودرو به همین تعویض خلاصه می شود و تحرکی در بازار نیست.

به هر حال فعالان بازار خودرو بیش از هر زمان دیگری چشم به تابستان دوخته اند تا با تمام شدن فصل امتحانات و آغاز سفرها مردم به خرید و فروش خودرو روی آورده و رونق نسبی به بازار خودرو باز گردد.

به گزارش اقتصادپرس اغلب خودروها در روزهای اخیر با کاهش قیمت مواجه بوده اند که قیمت برخی از آنها به شرح زیر است: قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ با افت و خیز ۱۰۰ و ۲۰۰هزار تومانی از ۳۲میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۳۲میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافت. اما در ادامه با افزایش صد هزار تومانی به ۳۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسید و در نهایت روی قیمت ۳۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان باقی ماند.

رانا ال‌ایکس نیز با افت ۳۰۰هزار تومانی به ۳۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید. پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس از دیگر خودروهای داخلی بود که با کاهش قیمت مواجه شد و از ۲۹میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۲۸میلیون و ۹۰۰هزار تومان کاهش یافت این قیمت در ادامه با کاهش یکصد هزار تومانی به ۲۸میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسید.

پژو پارس سال، در هفته گذشته با یکصد هزار تومان افزایش، ۳۵میلیون و ۵۰۰هزار تومان معامله شد اما در پایان هفته با افت ۲۰۰هزار تومانی قیمت این خودرو مواجه شدیم. سمند ال‌ایکس در ۲مرحله با افت یکصدهزارتومانی در نهایت به ۳۰میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسید.

دنا ای‌اف ۷ یکی از ۲ خودرویی بود که قیمت‌گذاری آن آزاد اعلام شد، تنها خودرویی بود که تنها افزایش قیمت را تجربه کرد و از ۴۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان به ۴۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید و در آخرین روزهای هفته گذشته ۴۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. رنو تندر اتواتیک‌ ای۲ دو ایربگ نیز با افت یکصد هزار تومانی به ۴۹میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

سایپا پراید ای‌ایکس ۱۱۱ که ابتدا با کاهش ۲۰۰هزار تومانی به ۲۱میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده بود، در ادامه یکصد هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. سایپا پراید ۱۳۲ تی‌ال نیز با افزایش یکصد هزار تومانی روی قیمت ۲۰میلیون و ۲۰۰هزار تومان باقی ماند.

قیمت خودروهای وارداتی نیز با کاهش مواجه شد و تنها هیوندای ای۲۰ تیپ ۶ با افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به ۸۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید. اکسنت فول ۲۰۱۶ نیز با افزایش ۲میلیون تومانی به ۹۸ میلیون تومان رسید.

ریو صندوقدار ۲۰۱۶ و یاریس هاچ‌بک ۲۰۱۶ هر یک با کاهش ۲ میلیون تومانی به ترتیب به ۱۱۴ و ۱۰۸میلیون تومان رسیدند.



دیدگاهها بسته شده است.