کد خبر : 24284
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:21

ترکیه از هوش مصنوعی برای مبارزه با جاسوسی استفاده خواهد کرد

ترکیه از هوش مصنوعی برای مبارزه با جاسوسی استفاده خواهد کرد

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که کارشناسان ترکیه در حال کار بر روی توسعه پروژه ای برای استفاده از هوش مصنوعی برای مبارزه با فعالیت‌های جاسوسی علیه این کشور هستند.

وبگاه آرتی عربی به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: «کارشناسان ترکیه‌ای گفته‌اند که با توسعه این پروژه می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی هر نوع جسمی که بر فراز ترکیه پرواز می کنند، از جمله فضاپیماها و ماهواره ها را ردیابی کرد که به شناسایی فعالیت‌های جاسوسی نیز کمک خواهد کرد».

طبق این گزارش، پروفسور «تحسین چاغری شیشمان»، معاون دانشگاه هوانوردی ترکیه (THK)، به این خبرگزاری گفت که این دانشگاه در حال انجام تحقیقاتی در مورد تعیین مدار ماهواره ها با استفاده از هوش مصنوعی، به ویژه یادگیری عمیق، برای کمک به افزایش آگاهی از وضعیت فضایی ترکیه و گسترش قابلیت‌های آن است. .

وی همچنین تاکید کرد که یکی از نتایج ماموریت رصد زمینی و ردیابی اشیای فضایی در چارچوب برنامه ملی فضایی مربوط به «امنیت ملی» است.

وی افزود: ترکیه می تواند از طریق وب سایت space-track.org اطلاعات مداری ماهواره‌ها و سایر اجرام فضایی را به دست آورد، اما از این طریق نمی‌توان اطلاعات مداری ماهواره‌های جاسوسی را به دست آورد و به همین دلیل، بومی‌سازی پروژه انجام می‌شود. این پروژه به ما امکان می‌دهد ماهواره‌های جاسوسی کشور را ردیابی کنیم، مدار آنها را با استفاده از هوش مصنوعی تعیین کنیم و بدانیم چه زمانی بر فراز ترکیه پرواز می‌کنند و همچنین می‌توان آن فعالیت‌هایی را که ما نمی‌خواهیم ماهواره‌های جاسوسی متوجه آن‌ها شوند را پنهان کنیم.

/شفقنا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.