کد خبر : 1765
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 10:01

بانک شهر ۷ هزارمیلیارد تومان سود شناسایی کرد

بانک شهر ۷ هزارمیلیارد تومان سود شناسایی کرد

بانک شهر توانست پس از ۶ سال متوالی از زیان خارج شود و در سال گذشته بیش از ۷هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان سود شناسایی کند.

اقتصاد پرس؛ به این ترتیب ، بانک شهر توانست پس از ۶ سال متوالی از زیان خارج شود و در سال گذشته بیش از ۷هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان سود شناسایی کند.

براساس ارقام موجود در اسناد مالی شرکت، مثبت شدن خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری ها به همراه رشد ۱۱۴ درصدی خالص درآمد کارمزدی بیشترین تاثیر را بر خروج بانک شهر از زیان داشته است.

این موضوع نشان می دهد «وشهر» توانسته ضمن دسترسی بیشتر به منابع ارزان قیمت و کنترل هزینه های عملیاتی، درآمدهای خود را نیز افزایش دهد.

با این حال افزایش ۸۰ درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول و افزایش ۴ برابری هزینه های مالی که عموما به دریافت اعتبارات و جریمه اضافه برداشت از بانک مرکزی مربوط می شود، بازگوکننده آن است که این بانک همچنان با مشکلاتی رو به رو بوده و برای رسیدن به یک سطح مطلوب همچنان راه درازی را در پیش دارد.

با تمام این تفاسیر شناسایی سود ۷٫۳ هزارمیلیارد تومانی در سال ۱۴۰۱، مجموع زیان انباشته بانک را تا عدد ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش می دهد.

رقمی که با توجه به برنامه واگذاری شرکت های متعدد سرمایه گذاری ، تولیدی و خدماتی زیرمجموعه بانک شهر می تواند تاحدود بسیار زیادی جبران شود.

درحال حاضر بانک شهر درشرف واگذاری یکی از شرکت های بزرگ زیرمجموعه خود قرار دارد.

این موضوع برنسبت کفایت سرمایه و کاهش نسبت سرمایه به زیان انباشته «وشهر» اثرگذار خواهد شد و دسترسی به منابع مالی جدید را برای توسعه خدمات بانکداری و سرمایه گذاری امکان پذیر می‌کند.

به نظر می‌رسد بانک شهر درادامه قصد دارد از طریق واگذاری بخش زیادی از شرکت های زیرمجموعه ، ساختار ترازنامه خود را بهبود بخشد.

فروش ۱۳ رقبه از املاک مازاد بانک شهر با شرایط نقد و یا اجاره به شرط تملیک از طریق مزایده ، از دیگر اقدامات بانک شهر برای واگذاری املاک ودارایی ها است.

در نمودار زیر روند سود سازی بانک طی ۱۰ سال گذشته بررسی شده است.

اقتصاد پرس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.