کد خبر : 14274
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 8:15

مشاور معاون رفاه وزارت تعاون پاسخ می دهد؛

باید یارانه را برای خرید سبد غذایی مصرف کنیم؟

باید یارانه را برای خرید سبد غذایی مصرف کنیم؟
مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان اینکه استفاده از طرح کالابرگ الکترونیک کاملا «اختیاری» است، به میزان استقبال مردم از زمان اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول استفاده از کالابرگ الکترونیک هستند و این درحالیست که از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تاکنون بیش از ۱۷ میلیون نفر در این طرح مشارکت کرده‌ و در صورت هزینه ۲۰۰ هزارتومان از یارانه خود، از امتیاز تشویقی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سیدرضا یحیوی با اشاره به اضافه شدن دهک‌های ۶ و ۷ درآمدی به طرح کالابرگ الکترونیک، اظهار کرد: از ابتدای هفته گذشته، دهک‌های ۶ و ۷ درآمدی همچون دهک‌های یک تا پنج مشمول دریافت امتیاز تشویقی طرح کالابرگ شده‌اند و در صورتی که ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده خریداری کنند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد؛ به عبارتی با استفاده از این طرح یارانه دهک‌های یک تا ۳ درآمدی به ۵۲۰ هزار تومان و یارانه دهک‌های چهارم تا هفتم درآمدی به ۴۲۰ هزارتومان ارتقاء می‌یابد.

وی افزود: به این دهک‌ها نیز همان اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی نیز در صورت خرید از میان ۱۱ قلم کالای تعریف شده در سبد غذایی اضافه شود.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به میزان استقبال مردم از این طرح، اعلام کرد که در حال حاضر ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول استفاده از کالابرگ الکترونیک هستند و این درحالیست که از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تاکنون بیش از ۱۷ میلیون نفر (بیش از ۵ میلیون خانوار که معادل بیش از ۲۰ درصد جمعیت ۶۰ میلیون نفری می‌شود) در این طرح مشارکت کرده‌ و از امتیاز مزایای طرح بهره‌مند شده‌اند.

بیشترین مشارکت از طرح تشویقی کالابرگ در دهک های پایین بوده

به گفته یحیوی، در فاز ششم اجرای طرح کالابرگ الکترونیک که دهک‌های ۶ و ۷ درآمدی اضافه شدند، از روز شنبه (۲۰ مهرماه) تا روز چهارشنبه (۲۵ مهرماه) حدود ۴ میلیون نفر مشارکت کردند که در این میان سهم مشارکت دهک ۶ و ۷ درآمدی معادل ۸۰۰ هزار نفر است.

بنابر اظهارات وی، بیشترین مشارکت‌ها در استفاده از امتیاز تشویقی طرح کالابرگ در دهک‌های پایین‌تر بوده است.

یحیوی در ادامه به اقدامات وزارت رفاه برای سهولت مردم در استفاده از کالابرگ پرداخت و افزود: در راستای تسهیل خرید مردم، وزارت رفاه با فروشگاه‌های اینترنتی وارد مذاکره شده است. هم‌اکنون زیرساخت‌های لازم برای این اقدام فراهم و امکان خرید از فروشگاه اینترنتی «اسنپ‌مارکت» در طرح کالابرگ الکترونیک وجود دارد. همچنین با چندین فروشگاه دیگر اینترنتی نیز صحبت شده و تست‌های فنی آن در حال انجام است و طی چند هفته آینده این فروشگاه‌ها نیز به شبکه کالابرگ متصل خواهند شد.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به یکی از پرتکرارترین سوالات مردم نسبت به این طرح، توضیح داد: یکی از پرتکرارترین سوالات مردم این است که آیا استفاده از این طرح اجباری است و باید حتما یارانه خود را برای خرید سبد غذایی صرف کنیم؟ پاسخ این سوال مشخص و این است که در خرید کالابرگ هیچ «اجباری» نیست. مردم می‌توانند یارانه خود را به صورت نقدی به همان روال قبل دریافت و استفاده کنند یا با ورود به فرآیند خرید کالابرگ، از مشوق‌های آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.