کد خبر : 13932
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 14:19

تعاونی‌های روستایی به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل می‌شوند

تعاونی‌های روستایی به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل می‌شوند
بر اساس اعلام مسئولان وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تاکنون ۱۲ میلیون نفر در طرح کالابرگ الکترونیکی مشارکت داشتند و قرار است به جهت تسهیل خرید روستاییان،‌ تعاونی‌های روستایی نیز به طرح کالابرگ الکترونیکی بپیوندند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با پیوستن دو دهک ششم و هفتم از روز شنبه ۲۲ مهرماه آغاز شده و طبق اعلام مسئولان وزارت رفاه ۱۲ میلیون نفر از این طرح‌ استقبال کرده‌اند.

در حال حاضر ۱۴۵ هزار فروشگاه و سوپرمارکت به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده‌اند درحالی که تا پیش از این حدود ۳۰ هزار فروشگاه در سطح کشور فعال بود. در همین راستا وزارت رفاه با تعاونی‌های روستایی وارد مذاکره شده است تا دسترسی خانوارها به فروشگاه‌های متصل بیشتر شود و خانوارها با سهولت بیشتر خرید خود را انجام دهند.

با توجه به آنکه تعاونی‌های روستایی بیش از ۱۰۰۰ شعبه فعال در کشور دارند، در صورت اتصال به طرح کالابرگ الکتروینکی می‌توان از زیرساخت‌ آنها برای توسعه طرح و افزایش مشارکت مردم استفاده کرد.

آنطور که مشاور معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته در حال حاضر تست‌های فنی برای اجرایی کردن اتصال تعاونی‌های روستایی به طرح کالابرگ الکترونیکی انجام گرفته و این روش خرید به زودی اعلام عمومی خواهد شد تا روستاییان بتوانند با اتصال تعاونی‌های روستایی به صندوق‌های فروشگاهی خرید خود را از محل اعتبار کالابرگ انجام دهند و از مشوق ۱۲۰ هزار تومانی بهره مند شوند.

پیش از این در نشست اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون ایران با مجری طرح کالابرگ، مقدمات پیوستن شرکت‌های تعاونی مصرف به سامانه کالابرگ الکترونیکی و راهکارهای شبکه‌سازی و آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی برای اتصال تعاونی‌های مصرف به سامانه کالابرگ الکترونیکی بررسی و مقرر شد تا با فراهم کردن زیرساخت‌های فنی از ظرفیت تعاونی‌های مصرف در این طرح ملی استفاده شود.

طرح کالابرگ الکترونیکی با هدف طرح تثبیت قیمت‌ها و مهار تورم،‌ بهبود معیشت و افزایش قدرت خرید مردم به اجرا درآمده است و به موجب آن امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده در طرح کالابرگ الکترونیکی شامل برنج ایرانی، روغن مایع، شیر، پنیر، ماست، تخم‌مرغ، مرغ، حبوبات،‌ گوشت منجمد گوساله، ماکارونی و قند و شکر فراهم شده است.

بر این اساس کلیه خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درصورتی که ۵۰ درصد اعتبار یارانه خود را صرف خرید ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده در طرح کنند از اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومانی بهره‌مند خواهند شد.

کالاهای عرضه شده در طرح بر مبنای نرخ سال ۱۴۰۱ محاسبه و میزان اختلاف تورمی ۱۱ قلم کالای اساسی در این طرح بدون لحاظ کردن اعتبار مازاد به مردم عرضه می‌شود و در صورت تورم احتمالی پرداختی خانوارها تا پایان سال ثابت خواهد بود زیرا دولت مابه التفاوت افزایش قیمت کالاها را نسبت به سال گذشته پوشش می‌دهد.

در حال حاضر امکان خرید اعتباری در طرح کالابرگ الکترونیکی به شکل اینترنتی و از طریق اسنپ مارکت فراهم شده است و علاوه بر ‌آن خانوارها می‌توانند از طریق کارت بانکی و نصب اپلیکیشن شما به نشانی https://shoma.sfara.ir خرید اعتباری خود را انجام دهند.

خانوارهای دهک اول تا هفتم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی جهت اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و مشاهده باقی مانده اعتبار خود می‌توانند به شبکه ملی اعتبار (شما) مراجعه کنند یا با کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* تماس بگیرند.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.